3 módszer, hogy optimalizáld az életed

2019. július 18. 07:30 - Life Advisor

surf_life_improve.pngÜdvözöllek a 21. században! Az internet és a számítógépek kora, a fókusz hiányával megspékelve. Tudom, hogy ijesztőnek hangzik, sőt esetlegesen kissé túlzó is, de igaz. A rövid hozzászólások és a 3 perces videók világában élünk. Nem szánunk időt tanulásra, önfejlesztésre. A többség mérföldekre van az életcéljuk és az üzleti vízióik elérésétől. Hogyan fordíthatjuk meg mindezt? Optimalizáljuk az életünket. Íme 3 kipróbált és letesztelt tipp, amely segíthet neked is sikerre hangolni az életed.

 

1. Helyezz hangsúlyt a pihentető alvásra

Annak idején, amikor elkezdtem írni a blogom szenvedéllyel és maximális izgatottsággal vágtam bele a dolgokba. Több, mint 12-15 dolog volt a teendőim listáján nap, mint nap 12 órákat dolgoztam, beállítottam hajnali 3-ra az ébresztőt és az ágyam közelébe készítettem a futócipőmet. Azonban alig értem el valamit, sőt általában gyengébbnek és fáradtnak éreztem magam.

Észrevettem, hogy hatalmas nyomást gyakoroltam magamra. Alvás nélkül próbáltam minél többet letenni az asztalra, viszont pont az ellenkezője történt, hiszen egyáltalán nem volt semmi energiám és motivációm a feladataim elvégzéséhez. Rengeteg tanulmány kimutatta már, hogy az alváshiány mennyire befolyásolja a produktivitásunkat.

Amint azonban elkezdtem növelni az alvási időmet 4 óráról 7 órára, az egész életem megváltozott. Sokkal többet tudtam írni, sokkal több energiám volt, megnőtt az akaraterőm és minden egyéb képességem is pozitívvá változott, amely a céljaim eléréséhez elengedhetetlenek voltak.

2. Olvass minden nap

Tudom....mindenki azért küzd, hogy túlélje a mindennapokat, nehogy már még olvasni is kelljen. Az olvasás általában nem szerepel a teendőink listáján és megnyugtatlak, hogy ezzel nem vagy egyedül. A magyar emberek olvasási kultúrája sajnos drasztikusan csökkent, amely nagy probléma a mai világban.

Semmi sem akadályozhatja meg az olvasást, még akkor sem, ha rengeteg egyéb teendőd van. Ha több mindent szeretnél elérni az életedben és hatással szeretnél lenni a körülötted lévő világra, akkor többet kell olvasnod és tanulnod.

Nézd csak meg a sikeres embereket. Mindannyian lelkes olvasók és lelkes tanulók is. Bill Gates, Phil Knight, Tai Lopez, mind rengeteget olvasnak. Phil Knight a Nike alapítója egyébként olyannyira fontosnak tartja az olvasást, hogy saját könyvtára van otthon, amelybe csak úgy léphetsz be, ha leveszed a cipőd és meghajolsz.

Tehát mit kell tenned? Olvass minél többet.

3. Alkalmazd a Pomodoro technikát a megfelelő időbeosztás érdekében

A Pomodoro egy produktivitást növelő technika, de ebben a cikkemben még találsz egyéb remek lehetőségeket is >>>

Az egyik ilyen lehetőség például a Pomodoro. A Pomodoro az időbeosztást célozza meg. Kutatások szerint az ember 25 percig képes 100%-osan egy dologra kreatívan összpontosítani. A Pomodoro-módszer az alábbi rendszer szerint működik: 25 perc aktív időszak, 5 perc szünet, és mindez négyszer ismétlődik meg. A negyedik alkalom után egy hosszabb, fél órás szünet következik.

A lényeg, hogy a céljaid elérésének érdekében egyszerre egy feladatra kell fókuszálnod mielőtt tovább lépnél egy következő feladatra. Szükséged van egy olyan technikára, amely szilárddá és figyelmessé tesz egy-egy feladat végrehajtása alatt. A Pomodoro pont egy ilyen időgazdálkodái eszköz, amely segít a koncentrációban.

Az életünk optimalizálása a nagyobb teljesítmény, a szenvedély és a termelékenység érdekében nem arról szól, hogy késő éjszakába nyúlva dolgozzunk vagy hogy egyszerre több projektet is vigyünk a vállunkon. Arról van szó, hogy megőrizzük az egészségünket, feltöltsük az energiakészleteinket, frissítsük a tudásunkat és egyszerre csak egy dologra összpontosítsunk.

Természetesen ezen szokásaink fejlesztése nem könnyű. Lehet, hogy belebuksz, csalódni fogsz, de ahogy Robin Sharma mondja :

"Minden változás nehéz az elején, kaotikus a közepén és gyönyörű a végén."

komment
süti beállítások módosítása