Megvédtem a szívét, amikor a sajátomat kellett volna védeni

2024. április 22. 07:30 - Life Advisor

szivvel_torodni.pngÉlénk álmaim vannak. A minap eszembe jutott, milyen érzés szeretni valakit, aki már nem szeret engem. Csak álom volt, de a mellkasomban lévő nehézség valóságosnak tűnt. Az álom szerkezete emlékeztetett a múltamra, arra, hogy mennyire szerettem és ragaszkodtam és mindezt a saját magam kárára. De az álom végén egyedül álltam és elhatároztam, hogy jobban szeretem magam, mint valaha. Tudtam szeretni és képes voltam továbblépni. Választhattam magam, amikor az, akit választottam, már nem engem választott. Mint a valóságban, a döntés enyhítette a fájdalmat, amit átéltem. Igen, nehéz továbblépni, de még nehezebb lenne maradni. Szerettem, kitartottam, ragaszkodtam és mindezt a saját káromra tettem. 

Ezeknek a viszonzatlan, kiegyensúlyozatlan kapcsolatoknak az igazsága a következő : szeretjük őket, ezért mindent megteszünk, hogy boldoggá tegyük őket. Megpróbáljuk jól szeretni őket. Alaposan átgondoljuk, mit mondunk és teszünk. Első gondolatunk szívünk védelme és gondozása.

De amíg mi rájuk gondolunk, ki gondol ránk?

Az önfeladásom olyasvalami, amit meg kellett tanulnom megbocsátani magamnak az évek során. Megértem, hogyan fejlődött. Együttérzek a fiatalabb énemmel, aki úgy gondolta, hogy a szeretetet ki kell érdemelni, és hogy az önfeláldozás egy út a ennek a megtapasztalásához. Most már értem, hogy akkor is az én felelősségem volt és van abban, hogy tápláljam és védjem a saját szívemet - nem a szeretettől óvva, hanem inkább azoktól, akik nem tudják vagy nem akarják jól szeretni. 

Amikor beleragadtam ezekbe a kapcsolatokba, amelyeket a szeretet és a hűség tartott ott, annyi időt töltöttem azzal, hogy racionalizáljam a viselkedésüket, hogy figyelmen kívül hagytam és érvénytelenítettem az ezzel kapcsolatos érzéseimet. A világ minden empátiája megvolt irántuk és nagyon kevés irántam. Fájt, de nem kérdeztem meg magamtól, hogy miért nem foglalkoznak a szívem állapotával. Túlságosan el voltam foglalva azzal, hogy az övére összpontosítsak. 

A világ minden empátiája megvolt irántuk és nagyon kevés irántam.

Megérdemeljük az olyan szeretetet, mint a miénk.

Néha az emberek nem szeretnek belénk, vagy eleve soha nem voltak szerelmesek. Amikor ez megtörténik, legalább a saját szeretetünkkel kell rendelkeznünk. De gyakran annyira hozzászoktunk az elégtelen,bátortalan szeretethez, hogy azt mondjuk magunknak, hogy rendben van. Elég erősek vagyunk ahhoz, hogy átvészeljük a nehéz időket, de nem kérdezzük meg magunktól, hogy a nehéz idők valaha is véget érnek-e. Reményben élünk, és azt mondjuk magunknak, hogy elég.

De az egészséges partnerek nem hagynak minket csak a szenvedésünkben. Nem csak visszavonják az erőfeszítést, és elvárják, hogy kezeljük a kapcsolat teljes súlyát. Folyamatosan próbálkoznak. Reményben élünk, de nem vagyunk egyedül vele.

Nem kérdezzük meg magunktól, hogy a nehéz idők valaha véget érnek-e. Reményben élünk és azt mondjuk magunknak, hogy elég. 

Meg kellett tanulnom ráhangolódni a testemre és az elmémre. 

Ahelyett, hogy elszakadnék magamtól és a másik személyt a gondolataimba hoznám, megtanultam odafigyelni a saját tapasztalataimra egy kapcsolatról. Az, hogy mit érzek és miért számít. A traumaterápia segített abban, hogy tudatosítsam a kiváltó okaimat és érzékenységeimet, de segített abban is, hogy pontosan meghatározzam, ha valami egy kapcsolatban egyszerűen nem megfelelő számomra.

Ez a nehézség a mellkasomban állandó emlékeztető volt arra, hogy olyan kapcsolatban vagyok, amely már nem egészséges. Az a tény, hogy sokkal több szorongást éltem át, mint örömöt, és még a akkori partneremtől sem tudtam megnyugtatást kapni, annak a jele volt, hogy ez nem volt megfelelő. Már a randizás kezdetén megtanultam úgy figyelni az intuíciómra, ahogy korábban soha. Tisztelem az érzéseimet, mert tudom, hogy jobb egyedül és boldognak lenni, mint párkapcsolatban nyomorultnak érezni magam.

Az én felelősségem volt elismerni, hogy nem működött.

Minden kapcsolatért, ahol cipeltem a kapcsolat súlyát és erőfeszítést tettem, felelős voltam. Maradhattam vagy távozhattam és úgy döntöttem, hogy maradok. Természetesen a kapcsolatok összetettek - ahogy a maradásunk okai is. Ezt tudom, mint ahogy azt is tudom, hogy a tőlem telhető legjobban tettem életemnek abban az időszakában. De felelősséget is vállalok a döntéseimért és elkötelezett vagyok amellett, hogy egészségesebbeket hozzak létre. 

Az álom emlékeztető volt. Éltem, szerettem, bántottam, tanultam és tudom, hogy jobbat fogok választani magamnak. Tudom, hogy megérdemlem a szeretetet és hogy az egészséges szeretetet viszonozzák. 

Nem védem mások szívét a sajátom kárára. Költséges lecke volt - olyat, amit már nem engedhetek meg magamnak. Ehelyett elismerem, hogy mire van szükségem. Nyitott vagyok arra, hogy ki vagyok és mit akarok. Ahelyett, hogy megelégednék azzal, amit kínálnak, kitartok amellett, amit keresek, mert tudom, hogy igenis számít. Ezúttal én is számítok.

Tisztán és hálásan ébredtem fel ebből az álomból. Lehet, hogy sok időbe telt, mire megtanultam a leckét, de megtanultam. Megtanultam határozottan neme mondani, köszönöm bármikor, amikor a felajánlott szeretet nem az, amire valójában szükségem van. Biztos vagyok benne, hogy el tudok menni, amikor a szívem, amelynek védelmével vagyok elfoglalva, már nem védi az enyémet. 

KÖVESS MINKET A FACEBOOKON! 

Motiváció & Inspiráció & Friss posztok egyenesen a hírfolyamodon!

komment
süti beállítások módosítása