7 csodálatos dolog, ha elkezded jobban szeretni magad

2023. szeptember 18. 07:30 - Life Advisor

onszeretet_csoda_valtozas.pngAz önszeretet egy folyamatos, tudatos választás. Igenis el kell jutnunk arra a pontra az életünkben, amikor meghozzuk azt a folyamatos és tudatos döntést, miszerint szeretjük önmagunkat és mindezt beépítjük az életünkbe. Itt a Life Advisoron is már több alkalommal szóba került az önszeretet kérdése, fontossága, előnyei. Ebben a posztban sem lesz ez másképp, hiszen egy olyan témáról van szó, amelyet érdemes újra és újra feleleveníteni, nekem pedig emlékeztetni egy újabb csapat embert és olvasót arra, hogy mennyire fontos is valójában az önszeretet. Ebben a posztban most hét olyan csodálatos dolgot mutatok be nektek, amelyet én magam is megtapasztaltam, amint elkezdtem jobban szeretni önmagam. Hidd el, ezek a dolgok veled is megtörténhetnek.

1. Elkezded jobban érezni magad az életben

Rájöttem, hogy mindig van választásom. Hozhattam rossz döntéseket félelemből, bűntudatból, szégyenből vagy olyan erőteljes döntéseket, amelyek összhangban voltak azzal, aki vagyok és amit hitelesnek éreztem. Így hát abbahagytam azt, hogy az emberek kedvében járjak, olyan párt engedjek magam mellé, aki nem érdemel meg és olyan dolgokat tegyek, amelyek nem okoznak örömöt vagy elégedettséget.

Amikor elkezded jobban szeretni önmagad, te is rá fogsz jönni, hogy a vágyaid és szükségleteid fontosak és megvan a választásod, hogy tiszteletben tartsd őket.

2. Erősebb határokat állítasz fel a randizás és a szerelem körül

Az igényeim tiszteletben tartásának eredményeként magabiztosabbnak éreztem magam. Céltudatosabb lettem a randizással. Abbahagytam az időpazarlást és elkezdtem erőteljesebb romantikus döntéseket hozni.

Ha az önszeretet helyéről erősíted meg a határaidat, te is erősebbnek fogod érezni magad és nem fogsz többé olyan párkapcsolatokba belemenni, amelyek nem jók számodra.

3. Nem kérsz többé jóváhagyást

Ez volt a legfelszabadítóbb dolog. Ahogy jobban szerettem és tiszteltem magam, már nem aggódtam amiatt, hogy mások mennyire szeretnek vagy fogadnak el. Abbahagytam, hogy fontos legyen, hogy az emberek kedveljenek. Ez teret adott számomra, hogy hitelesebb, kevésbé védekező és valódi önmagam legyek.

Amikor megvan a saját jóváhagyásod és elfogadásod, kevésbé törődsz azzal, hogy mások mit gondolnak rólad és olyan életet élsz, amely összhangban van a saját értékeiddel. 

4. Bátrabb és tudatosabb döntéseket fogsz hozni

Az önszeretet bátorságot ad ahhoz, hogy megszabadulj azoktól a dolgoktól, amelyek nem szolgálnak téged, és helyet ad olyan dolgoknak, amelyek segítenek növekedni. Amikor igazán értékeled magad, olyan döntéseket hozol, amelyek inkább pozitív hatással vannak rád és az életedre.

5. Élvezni fogod,hogy te, te vagy

Abbahagytam az állandó randizgatásokat, kirándulásokat, csak azért, hogy ne érezzem magam egyedül. Abbahagytam a párkapcsolat hajszolását. Abbahagytam a barátokkal való találkozást, csak azért, hogy legyen társaságom.

Ehelyett kezdtem több olyan dolgot csinálni, amit szerettem csinálni : úszás, jóga, írás, meditáció, filmnézés stb. Amikor újra mélyen kapcsolatba kerültem önmagammal, a saját társaságomban töltött idő már nem volt ijesztő. Már nem féltem az egyedülléttől.

Te is észre fogod venni, hogy amikor szeretetteljesebbé válasz önmagad iránt, akkor kényelmesebben fogod érezni magad a saját kedves társaságodban.

6. Erősebb kapcsolatot alakítasz ki önmagaddal

Ahogy egyre több időt töltöttem magammal, egyre mélyebbé vált a kapcsolatom önmagammal. A saját barátom lettem. Emberként egyre nagyobb biztonságban éreztem magam, ahogy megérintettem valódi belső lényemet. Elkezdtem jobban hinni magamban. Elkezdtem jobban bízni magamban.

Amikor elmélyíted a kapcsolatodat önmagaddal az önszeretet által, akkor mélyebb szinten fogsz kapcsolódni másokhoz is. Ahogy javul a kapcsolatod önmagaddal, a körülötted lévő emberi kapcsolatok is egyre erősebbé válnak.

7. Abbahagyod a boldogság keresését a kapcsolatokban

Az, hogy szeretem magam, segített rájönnöm arra, hogy nincs szükségem "valakire", hogy boldog legyek. Minden szeretet, amire szükségem volt ahhoz, hogy boldog legyek, már bennem volt. Több felelősséget vállaltam a személyes boldogságomért és abbahagytam a hatalmam átadását valaki másnak.

Megértettem, hogy a boldogság folyamatosan jelen van az életemben. Nem valahol a jövőben fog majd (talán) rám találni. Csak meg kellett változtatnom a fókuszomat, és meg kellett tanulnom értékelni azt, amim van, ahelyett, hogy azon rágódnék, ami nincs.

Amikor elkezded jobban szeretni magad és boldogabbnak érzed magad, valószínűleg te is kevésbé érzed magad kétségbeesettnek egy romantikus kapcsolat iránt. Rá fogsz jönni, hogy nincs szükséged párra ahhoz, hogy boldog legyél. Csak boldognak kell lenned és a megfelelő személy időben megjelenik. 

Had áruljak el egy titkot : az önszeretet garantáltan átfogja alakítani az életedet! Szóval kezdd el még ma!

KÖVESS MINKET A FACEBOOKON! 

Motiváció & Inspiráció & Friss posztok egyenesen a hírfolyamodon!

komment
süti beállítások módosítása