Hogyan férhetsz hozzá a belső erődhöz, hogy legyőzz bármit?

2023. augusztus 06. 07:30 - Life Advisor

belso_ero_elerese.pngGondoltál már arra, hogy milyen csodálatos látni, ahogy az emberek egyre erősebbé válnak és javítják az életüket? Tanúi vagyunk annak, ahogy sebeiket begyógyítják és akadályokat győznek le. Látjuk, hogy tovább haladnak előre. Tanúi vagyunk az idővel, gyakorlással és türelemmel járó növekedésnek. És felismertük, hogy valójában elképesztően rugalmas gyógyító gépek vagyunk. 

Az emberek sokféleképpen reagálnak a stresszre. Úgy tűnik, hogy egyesek extrém kihívásokon mennek keresztül, míg mások meglehetősen kisebb kudarcokkal omlanak össze.

Mi jelenti a különbséget?

Nos, erre nincs egyszerű válasz. A személyiség szerepet játszik benne. Néhány ember általában könnyedebb, mint mások, már gyermekkorától kezdve. Vannak olyan kisgyerekek, aki úgy tűnik, soha nem törnek össze és vannak, akik a legapróbb dolgok miatt is elakadnak.

Tehát megvan a hajlamunk arra, hogy jól megbirkózzunk - vagy ne - ezekkel a helyzetekkel, amint megszületünk.

Aztán bedobjuk ide a tanulást és a tapasztalatot. Minek voltál tanúja a családodban? Mit mintáztak neked a szüleid, testvéreid, tágabb családod vagy mások, akik hatással voltak a téged formáló évekre?

Mit tanultál a saját megélt tapasztalataidból? Kihívásokat jelentő események hosszú listáját élted át? Az univerzum újra és újra kihívások elé állít téged? Megtaláltad a módját, hogy megbirkózz velük tanácsadással, támogató csoportokkal vagy barátok segítségével?

Vagy csak becsaptad az ajtót és valahogy átverekedted magad, annak ellenére, hogy teljesen túlterheltnek érezted magad?

Azok az emberek, akik sok csapást láttak, olyan megküzdési készségeket fejlesztettek ki, amelyeket a kevésbé nehéz életűeknek, nem kellett használniuk. Ez az a fajta gyakorlat, amit senki sem akar, de akár tetszik akár nem, néhányan mégis megkapjuk az életünk során.

Az, hogy a te kihívásaid jelentősek-e valaki más mércéje szerint, lényegtelen. A tiéd az egyetlen vélemény, ami számít. Ha nyomasztóan érzed magad, az teljesen érvényes érzés. Te vagy az egyetlen, akinek ebben a cipőben kell járnia és akinek foglalkoznia kell ezekkel a tapasztalatokkal.

Tehát mit teszel, ha úgy érzed, hogy eltemetnek a gondok? Hogyan birkózol meg azzal, amikor úgy érzed, hogy az Univerzum túl sok terhet dob rád?

Eltöltöttem én is egy kis időt ilyen szörnyű helyzetekben, néha gyorsan visszapattanva a való életbe, máskor nem olyan gyorsan. Fogadok, hogy te is jártál már így. 

Voltak idők, amikor a trükkjeim nem működtek. Amikor nagyon rossz lett, úgy éreztem, nagyon-nagyon rossz, néztem az előttem álló utat és nem láttam semmi pozitívat. Egy halvány reménysugarat sem. Nem láttam okot a reményre sem. Ez pedig szörnyű hely.

Volt néhány szörnyű időszak az életemben, amikor elértem azt a helyet, és már nem láttam értelmét annak, hogy itt legyek. Túl nagy küzdelem volt és nem volt ott a fény az alagút végén.

Nem gyakran kerültem ilyen helyzetbe - hála az égnek. De legalább sikerült elég sokáig kitartanom ahhoz, hogy kihúzzam magam belőle. Ezt pedig úgy tettem, hogy ragaszkodtam hozzá, hogy megtaláljam a módját.

Hogyan találsz erőt?

Amikor az előre tekintés nem segít, sőt, mindent rosszabbnak érzek, akkor a mögöttem lévő utat nézem. Emlékeztetem magam arra, amin keresztülmentem a múltban. Nézem a traumatikus és rémisztő időket, vagy a szélsőséges pénzügyi küzdelmet, vagy az életveszélyes egészségügyi problémákat.

Visszatekinthetek az egész életemre, és évtizedek kihívásait és akadályait látom magam mögött, eseményeket, amelyekről azt hittem, hogy soha nem fogom túlélni, küzdelmeket, amelyekről azt hittem, hogy soha nem érnek véget.

De itt vagyok. Túléltem és ezek a bajok véget értek.

Tehát most, amikor az Élet nehézségeket vet az utamba, emlékeztetem magam erre. Megnézem, mit győztem le. Emlékszem, nem hittem el, hogy meg tudtam volna csinálni "ezt vagy azt" - de aztán megtettem és még sok minden mást is.

Vesztetted már el valaha a slusszkulcsod vagy azt a fontos dokumentumot, amelyre reggel szükséged volt? Tudtad, hogy ott vannak valahol, egy halom "cucc" alá temetve, vagy egy olyan helyre rejtve, amire abban a pillanatban nem emlékeztél. Csak tovább kellett ásnod, hogy megtaláld őket. 

Amikor úgy érzed, hogy nem tudod folytatni, vagy nem tudod, hogyan fogsz megbirkózni a stressz hegyével vagy a problémákkal, amelyekkel találkozol, újra kapcsolatba léphetsz az erőddel, ha emlékszel arra, min mentél már sikeresen keresztül a múltban. 

Olyan hosszú utat tettél már meg. Már annyi mindennel foglalkoztál. És valószínűleg sokkal többet győztél le, mint amin most keresztül mész. 

Ne feledd, hogy átvészelted ezeket a nehéz időket és minden egyes problémával többet találtál az erődből, ami segített a győzelem elérésében. 

Az erősséged a döntés, hogy folytatod. Ez egy olyan döntés, hogy tovább fogsz haladni, bármi is történjen. Kitartás és elszántság, hogy megtaláld a választ. Azt választod, hogy hiszel abban, hogy megtalálod a módját, kitalálod hogyan oldod meg és a válaszok jönni fognak. 

Az erősséged egy döntés, amely arra vár, hogy meghozd és minden reggel meghozd, amikor felkelsz. Minden alkalommal, amikor úgy érzed, hogy feladnád. Minden alkalommal, amikor azt mondod magadnak, hogy "nem tudom / nem bírom / nem vagyok rá képes". 

Az erőd ki fog emelkedni a "cuccok" halmai alól - az önbizalomhiányod és nyomorult kis barátai, akik megpróbálnak kisiklatni téged. 

De nem fognak tudni kisiklatni, mert ott a belső erőd, amely soha nem hagy el. Csak arra vár, hogy emlékezz erre és hívd, amikor csak szükséged van rá. 

KÖVESS MINKET A FACEBOOKON! 

Motiváció & Inspiráció & Friss posztok egyenesen a hírfolyamodon!

komment
süti beállítások módosítása