8 lépés a kreatív problémamegoldáshoz

2024. március 26. 07:30 - Life Advisor

problemamegoldas_kreativan.pngNem számít merre nézünk ma a világban, a vállalkozóknak közös kihívással kell szembenézniük : ki kell tűnniük versenytársaik közül és meg kell nyerniük az ügyfeleket. A 21. század kreatív és társadalmilag megváltozott gazdasága sebességet és összetettséget adott az üzleti élethez. A versenytársak most a világ minden sarkában felbukkannak. A nemzetközi ellátási láncok és a digitális technológiák lehetővé teszik, hogy bárki, aki rendelkezik internetkapcsolattal, saját vállalkozást indítson és bárkivel, bárhol a világon üzletet köthessen. Bár ez a helyzet stresszes lehet, ugyanolyan felszabadító is. Az embereknek lehetőségük van arra, hogy új jelöljék ki a saját útjukat a világban, mint még soha. Akár saját céget alapítanak, akár benne dolgoznak, az embereknek vállalkozóként kell gondolkodniuk és viselkedniük. Ezt könnyebb mondani, mint megtenni, mert az ipari üzleti modell nagyon sok ember számára hosszú ideig elég jól működött.

A meglévő ügyfelek számára egy életen át fokozatosan továbbfejlesztett termékek gyártása folyamatos növekedést és megbízható megtérülést biztosított. Az ilyen modellek azonban ma egyszerűen nem hatékonyak. 

A személyre szabott tapasztalatok, a választék, a könnyen hozzáférhető kutatás és tudás, valamint a magas elvárások világában élünk. Az ügyfelek ma többet várnak el a vállaltoktól, ami megköveteli a vállalkozóktól, hogy feltárják az emberek valódi problémáit és elegáns megoldásokat tervezzenek ezekre a problémákra. 

Mégis, sok nagyon okos ember nem tudja, milyen lépéseket kell tennie a következő nagy ötlet kidolgozásához, finomhangolásához és végrehajtásához. 

A vállalkozói tevékenység elsősorban a kreatív problémamegoldásról szól. Nem számít, milyen nagyszerű a technológiád vagy az ötleted, ha nem old meg elég fontos problémát elég ember számára, akkor kevés esélyed van a sikerre.

Gondolj arra a sok problémára, amely kihívást jelent a potenciális ügyfelek számára. Ezen problémák némelyike nyilvánvaló lehet, de jó megoldást még nem fedeztek fel. A kreatív problémamegoldás teljes folyamata magában foglalja a problémák megtalálását, a kreatív megoldások kidolgozását és a megoldások megvalósítását. 

Az innováció elsajátításához építsd be ezt a nyolc lépésből álló keretrendszert : 

1. Problémakeresés

Kezd az ügyfelek problémáinak érzékelésével és előrejelzésével. De ügyelj arra, hogy vizsgálat nélkül ne feltételezd idő előtt a valódi ügyfél valódi problémáját. A következő kérdéseket teheted fel : 

  • Milyen célokat nem érnek el évről évre? 
  • Milyen problémáik vannak, amelyeket el szeretnének kerülni?

Ezen a ponton viszont még nem akarj belekezdeni a probléma megoldásába.

2. Tényfeltárás

A tényfeltárás célja, hogy jobban tisztázza az ügyfél problémáját. Sorolj fel annyi egyszerű, konkrét és világos választ, amennyit csak tudsz arra a kérdésre, hogy miért létezik ez a probléma - valamint arra, hogy mit feltételezhetsz igaznak. Egyesítsd a saját megfigyeléseid és ötleteid bármely rendelkezésre álló kutatással.

3. Probléma meghatározása

Folytatva az ítélkezés félretételét, sorolj fel néhány opcionális problémameghatározást. Fogalmazd meg az egyes problémadefiníciókat kihívásként.

4. Ötletkeresés

Most az üzleti koncepció "amire szükség van" felől a "mi lehetséges" oldalra fordul azáltal, hogy az ügyfelek kihívásait vállalati kihívásokká alakítjuk. Gyűjts egyszerű, tömör, radikális ötleteket, amelyekre építhetsz.

5. Értékelés és kiválasztás

Értékeld ki a lehetséges megoldások listáját. Ezután sorolj fel legalább 15 lehetséges kritériumot - konkrét, világos és egyszerű - amelyeket értékük mérésére használhatsz. Ez magában foglalhatja az anyagköltséget, a gyártási időt, az elkötelezett beszállítók megtalálásának egyszerűségét stb.

Rangsorold az egyes megoldási ötletek kritériumait. Fontos tisztáznod, hogy a megoldás valóban kívánatos lesz az ügyfél számára? Műszakilag megvalósítható a megoldás előállítása és szállítása? És gazdaságilag életképes-e előállítani és szállítani?

6. Tervezési tevékenység

Képzeld el, hogy milyen egyetlen műveltei lépést kell először végrehajtanod a megoldás megvalósításához. Ezután fontold meg, hogyan fogod megtenni. Gondolj a további lépésekre, amelyeket végre kell  hajtanod, teret hagyva a kreativitásodnak, ahogy a cselekvési terv kibontakozik. 

7. Elfogadás megszerzése 

Valószínűleg a cselekvési terv magában foglal legalább egy személy vagy vállalat támogatását. Sorolj fel három előnyt, amelyet ez a személy élvezhet, ha ötleted piacra kerül és hogyan bizonyíthatod ezt az előnyt.

Sorolj fel legalább három ellenvetést is, amelyekről úgy gondolod, hogy ez a személy felvethet és hogyan győznéd le az ellenvetést. Ez a lépés egy módja annak, hogy finomítsuk az üzleti modellt, amely bemutatható a befektetők számára.

8. Cselekvés

Végül gondold át, mi akadályozhat meg abban, hogy megtedd cselekvési terved első lépését. Ezután állj elő három ötlettel ezek leküzdésére. Menj előre és hajtsd végre a cselekvési lépésedet most, hogy tudod, hogyan kell legyőzni az akadályokat. Ismételd meg ezt a lépést a terv minden műveleténél. 

Ez a vállalkozói megközelítés megfelel a mai világnak. Támogatja az innovációt egy olyan gazdaságban és világban, ahol empátiára, kreativitásra, intelligens kockázatvállalásra, elkötelezettségre és hozzáértő végrehajtására van szükség. Ez a keretrendszer lehetővé teszi, hogy kezedbe vedd a jövődet, és mélyen kapcsolódj a körülötted lévő világhoz, ahogy egy vállalkozónak minden nap tennie kell. 

KÖVESS MINKET A FACEBOOKON! 

Motiváció & Inspiráció & Friss posztok egyenesen a hírfolyamodon!

komment
süti beállítások módosítása