Hogyan randizz szorongó kötődési stílussal?

2022. november 22. 07:30 - Life Advisor

szorongo_kotodes_randi.jpgHa elfogadsz egy gyors tanácsot, leginkább sehogy. Képes leszel rá, de hosszútávon biztos kudarcra lesz ítélve maga a kapcsolat is, de ami ennél is rosszabb a saját személyiséged is. A kötődési stílusunk ugyanis minden esetben hatással van kapcsolatainkra és a szorongó kötődési stílussal rendelkezők pillanatok alatt veszítik el önmagukat egy kapcsolatban, sőt már a randizás során is. Viki pontosan ezt élte meg annak idején, amikor egy Rock and Roll-ért rajongó sráccal randizott.

 

 

 

 

"Egyszer megtetszett egy srác, aki megőrült a Rock and Rollért. Nemcsak hallgatta, hanem megszállottja is volt. Nem viselne mást, mint fekete pólót rajta a rikító Rock and Roll felirattal. 

A helyzet az, hogy én utálom a Rock and Rollt. Soha nem szerettem és ez most sincs másképp. De túl fiatal voltam ahhoz, hogy megértsem az önszeretet fontosságát. Úgy értem, az számít, hogy hogyan lehet megszerezni és megtartani egy srácot, nem? 

Nos, ez a gondolkodásmód sikeresen pokollá tette az életem."

Milyen érzés szorongó kötődési stílussal társat keresni?

A randizás régebben is nehéz volt, most pedig még nehezebb. De ha valaki szorongó kötődési stílussal rendelkezik, akkor több buktatóra is számíthat, amellyel szembe kell néznie. 

Időbe telhet, amíg rájövünk, hogy a szorongó kötődés a fő oka annak, hogy a randizási élményeink bonyolultak és drámákkal vannak tele. 

 "Emlékszel a Rock and Rollos srácra? Végül vele maradtam, mert annyira aggódtam, hogy nem találok jobbat. Olyan alacsony volt az önértékelésem, hogy nem is gondoltam volna, hogy megérdemlem. Beletörődtem abba, hogy kevés erőfeszítést tett értem, mert hálás voltam, hogy egyáltalán a barátom akar lenni."

Ez hülyeség és ennél jobban nem alacsonyíthatjuk le magunkat, azonban észrevehető, hogy a Vikinél tapasztalt minták gyakoriak a szorongó kötődésű embereknél. 

Ilyenkor az emberek általában ezeket érzik : 

  • Méltatlanok a szeretetre, ők viszont szívesen adnának szeretetet
  • Nem képesek nemet mondani vagy beszélni azokról a dolgokról, amelyekben kényelmetlenül érzik magukat
  • Szükségük van arra, hogy mindig mások kedvében járjanak, nehogy elhagyják őket
  • Függenek a párjuktól
  • Ragaszkódóak és rengeteg figyelmet igényelnek

Összességében elmondható, hogy valaki, aki szorongó kötődési stílussal él, nehezen tud önmaga lenni egy kapcsolatban. Még akkor is, ha újra és újra randiznak, szokásuk, hogy alkalmazkodnak ahhoz, amit a potenciális partnerük szeret, ahelyett, hogy megpróbálnák megtalálni az egyensúlyt.

A túl sok kompromisszum már nem új keletű. Ezért láthatjuk, hogy sok ilyen kötődésű ember egészségtelen kapcsolatba kerül. 

Hogyan ne veszítsd el magad a társkeresésben, ha szorongó kötődésed van?

A leggyakoribb tanács, amit hallhatsz, hogy menj terápiára. Bár sokat segít, nem garantál sikert, sőt költséges is lehet, amire viszont nem mindenkinek van pénze.

 "Mielőtt terápiára mentem volna, sok munkám volt önmagammal. Akkoriban a fő és egyetlen célom az volt, hogy találjak valakit, akivel 100%-ban önmagam lehetek. Összefoglalva, nem próbálkoztam túl keményen, hogy a kedvében járjak. Azzal kezdtem, hogy korán megszabadultam azoktól, akikről tudtam, hogy csak az időmet vesztegetik. 

Akkor kezdtem el nemet mondani néhány potenciális partnernek, amikor rájöttem, hogy nem ugyanazok az értékeink vagy túl sok a különbség köztük és köztem. Abbahagytam, hogy a rossz viselkedést romantikusnak tekintem és elfogadtam őket olyannak, amilyenek voltak."

A randizás legnehezebb része a szorongó kötődésű embereknek, hogy ténylegesen megszabjanak bizonyos határokat. Ennek oka van, mint például az érvényesítés szükségessége, félelem az egyedülléttől, félelem attól, hogy megbántják valakinek az érzéseit stb.

"Mindet éreztem és minél tovább nem veszed észre, mennyire egészségtelenek ezek az érzések, annál nehezebb lesz számodra egészséges kapcsolatban lenni."

Egy másik dolog, amire gondolni kell, az maga az ok, hogy miért akarsz valakivel lenni. 

Tegyük fel, Vikihez hasonlóan most találkoztál egy sráccal, akit szeretsz. Szorongó kötődésű emberként valószínűleg azonnal fejest akarsz ugrani és kapcsolatot akarsz létesíteni vele.

Ahelyett, hogy ezt tennéd, adj időt magadnak és kérdezd meg magadtól ezeket : 

  • Tényleg ezzel a személlyel akarok lenni vagy csak magányos vagyok?
  • Tényleg vele akarok lenni vagy csak félek attól, hogy nem találok olyat, aki jobb lehet nekem?
  • Látom magam együtt fejlődni ezzel a személlyel vagy ez csak egy randi?
  • Jól fogom érezni magam akkor is, ha nem leszek együtt ezzel a személlyel?

Túl egyértelmű kérdések, ugye? Ha viszont őszintén válaszolsz, megfogsz lepődni, mennyire nehézkes is volt választ találnod rájuk.

Egy dolgot mindenáron kerülj el

Sok szorongó kötődéssel rendelkező ember azt mondja, hogy mindig ugyanolyan típusú emberrel találkoznak a társkeresés során. Ez egy csapda, amelyből nehéz kijutni, ezért sokkal könnyebb eleve elkerülni.

Hogyan? Légy sokkal jobban tudatában az alapvető igényeidnek egy kapcsolatban és a társadat illetően.

Ez azt jelenti, hogy amikor találsz valakit, akiről úgy gondolod, hogy nem lesz jó neked az egészséges kapcsolat kiépítésében, akkor elsétálsz.

Még akkor is, ha azzal a személlyel óriási érzelmeket és kémiát érzel. A kompatibilitás sokkal fontosabb, a rózsaszín köd pedig hamarabb felszáll, mint gondolnád.

Miután a kompatibilitást prioritásként kezeled, már nem ragaszkodsz ahhoz a személyhez, aki érzelmileg elérhetetlen, mégis pillangót érzel a gyomrodban, amikor találkoztok.

Elkezdesz gyakorlatiasabb lenni. Nem csak az alapján hozol döntéseket, hogy hogyan érzed magad, hanem az alapján is, hogy hosszú távon hogyan gondolkodsz róla.

KÖVESS MINKET A FACEBOOKON! 

Motiváció & Inspiráció & Friss posztok egyenesen a hírfolyamodon!

komment
süti beállítások módosítása