Kést döftek a hátadba? 5 tipp, ami segítheti a gyógyulásod.

2022. február 16. 07:30 - Life Advisor

arulas.jpgKérdezz csak meg bárkit, akit már elárultak az életben, hogy az a metafora, miszerint mindez olyan érzés, mintha kés döftek volna a hátamba, nem csak egy metafora, hanem tényleges fizikai érzés. Több, mint 6 év telt el azóta, hogy úgy éreztem az üzleti partnerem elárul engem és üres kézzel távoztam onnan, amiről azt hittem, hogy az életcélom. Az élmény megtört bennem valamit, de ez nem feltétlenül volt rossz, különösen akkor, amikor rájöttem, hogy a naiv és ártatlan hitem tört meg, pedig egy őszinte beszélgetéssel és kölcsönös kompromisszumokkal minden konfliktus kezelhető. 

Az árulásomat követő hónapokban mindenkivel szemben bizalmatlannak és gyanakvónak éreztem magam. Azon töprengtem, hogy mi van, ha valaki csak azért akarja, hogy megnyíljak előtte, hogy később a megszerzett információkat majd ellenem használja. Elkezdtem azon töprengeni, hogy az ígéretek és a megállapodások nem-e hátsó szándékok vagy csalások. Bolond voltam? Bizony ezek a rendszeresen felmerülő kérdések azzal fenyegettek engem, hogy minden kapcsolatomat a bizalmatlanság sötét felhője alá helyeztem.

Ez a fajta szűnni nem akaró gyanakvás lelkileg kényelmetlen volt. Mindig is büszke voltam arra, hogy tudtam bízni az emberekben. De ez azt is jelentette, hogy megosztottam az intimitásomat is másokkal, mielőtt kiérdemelték volna a jogot arra, hogy ezt megkapják. Azt hittem, hogy egy erős, kölcsönös kapcsolat mindig felülmúlja a személyes ambíciót. Nem igazán gondoltam arra, hogy a vak ambíció éppen az a fajta energia, amely tönkreteszi a személyes kapcsolatokat. 

Idővel és megfontolt belő munkával felfedtem az árulásom fájdalmának rejtett gyöngyszemét: az intuíciómmal való gazdagabb kapcsolatot, ami aztán segített az önbizalmam megteremtésében, így ismét jobb kapcsolatokat és bizalmat építettem ki. 

Íme 5 olyan lépés, amelyen keresztülmentem, hogy kigyógyuljak az árulásból és újra elkezdjek bízni magamban és másokban. 

1. Értsd meg, hogy ez nem rólad szól

Az árulás nagyon személyesnek tűnik, de fontos észben tartani, hogy mások tettei sokkal inkább másokhoz kapcsolódnak, mint hozzád. Lehet, hogy másoknak vagy maguknak próbálnak bizonyítani valamit. Vagy talán a te energiád egy korábbi kapcsolatukra emlékezteti őket és megszokásból, bizonytalanságból, félelemből vagy védekezésből cseleksznek. Valójában ez nem a te dolgod. Ha valaki elárul, értsd meg, hogy bárkivel ugyanezt tenné, nemcsak veled.  

2. Értsd meg, hogy ez teljes mértékben rólad szól

Mi? Nem arról volt szó, hogy ez nem rólad szól? De igen, viszont az is igaz, hogy teljes mértékben rólad szól. Vagyis, ha valaki más elárult, az a saját magad elárulását tükrözi. Például az én esetemben a testem százféleképpen próbált figyelmeztetni, hogy valami nincs rendben. De szemet hunytam a fejfájás, az álmatlan éjszakák és a rémálmok felett. 

Ezek egyike sem jelenti azt, hogy az árulást a másik személyről önmagadra irányítsd. Ha ráébredsz arra, hogy hol vagy hogyan árultuk el önmagunkat, akkor biztosíthatjuk, hogy ilyen többé nem fordulhasson elő. Amíg azt gondolod, hogy a probléma gyökere "kívül" keresendő és amíg úgy gondolod, hogy bárki más felelős a szenvedésedért rajtad kívül, addig a helyzeted reménytelen.

3. Bocsáss meg...vagy ne

Sokan úgy vélik, hogy a megbocsátás fontos része az árulásból való gyógyulásnak. Egyetértek, de a megbocsátás bonyolult dolog, amit gyakran félreértünk. Gyakran túl korán ajánljuk fel és próbálunk úgy tenni, mintha "minden felett állnánk", mielőtt teljesen feldolgoztuk volna a sérelmeket.

Ahhoz, hogy a megbocsátás felszabadító legyen, olyan cselekedetnek kell lennie, amely arról szól, hogy mit teszel ezzel saját magadért. A megbocsátás pedig nem azt jelenti, hogy bármilyen szinten visszaengeded az illetőt az életedbe. A megbocsátás akkor működik a legjobban, ha visszaállítod a határaid - ugyanazokat, amelyeket a kapcsolatodban megsértettek. 

4. Védd magad

Ahhoz, hogy hatékonyan kigyógyulj az árulásból egy védőburokba kell helyezned magad. Ennek a legjobb módja, ha megszakítasz minden kapcsolatot, legyen szó közösségi médiáról, személyes baráti vagy közösségi körök elhagyásáról. Egyelőre a saját jólétedet kell mindenki más elé helyezned. 

Bár ez extra büntetésnek tűnhet, ha védőburokba helyezed magad, akkor nem fogsz hirtelen például olyan képeket látni a telefonodon, amely újra feltépi a sebeid. Tény, hogy erős vagy, de ha olyan emberek közelében tartózkodsz, akik az elkövetőre emlékeztetnek, az csak lassítja a gyógyulásod.

Ne feledkezz meg az energetikai kötelékekről sem és vág el a köztetek keletkezett fonalat. Ezt megteheted naplóírással, meditációval, ahol vizualizálod ezeket a kapcsolatokat és elképzeled, hogy elvágod azt a bizonyos köteléket. Meg fogsz lepődni, hogy ez az egyszerű gyakorlat, milyen gyorsan szabadít fel helyet az elmédben és a szívedben.

5. Nézd át újra a kapcsolataidat

Ez az a lépés, ahol újra át kell nézned a kapcsolataidat, kezdve saját magaddal. Látod a jeleket, amelyeket nem vettél észre? Képes vagy békét kötni az elméddel és a testeddel? Vállalod, hogy figyelsz a benned lévő hangra, amely rámutat valamire, amit nem akarsz meglátni? Bár nem mindig tudjuk begyógyítani azt a kárt, amelyet egy árulás okoz egy kapcsolatban, mostantól mélyebben támaszkodhatsz majd a tested jelzéseire.

Mikor gyógyultál meg?

Amikor vissza tudsz tekinteni egy személyre vagy eseményre és nem érzed, hogy a szíved majd kiugrik a helyéről vagy épp, hogy a tenyered izzad. Akkor gyógyulsz meg, amikor az illető nem foglal el annyi helyet vagy időt az életedben vagy amikor órák vagy napok telnek el anélkül, hogy gondolnál rá. Idővel tudni fogod, hogy meggyógyultál, ha már együttérzéssel tekintesz vissza magadra, miközben felismered, hogy mennyivel bölcsebb lettél. 

Egy napon akár meg is köszönheted annak a személynek, hogy azzá tett, aki ma vagy. Tudom, hogy ez őrülten hangzik, különösen akkor, ha frissen ért ez az árulás, csalódás. 6 évvel ezelőtt egyetértettem volna azzal, hogy a volt üzlettársam tettét megköszönni ostobaság lenne. De itt vagyok és a szívemben semmi sem maradt abból a helyzetből, csak a hála és a megértés. 

Soha senki nem akar átélni egy árulást. De ha azon kapod magad, hogy a közmondásos kés van a hátadban, akkor ezekkel a lépésekkel kihúzhatod saját magadból a kést. Bölcsesség, bensőségesebb és bizalommal teli kapcsolatod lesz saját magaddal, ami a jövőben egészséges kapcsolatokat eredményez másokkal. 

KÖVESS MINKET A FACEBOOKON! 

Motiváció & Inspiráció & Friss posztok egyenesen a hírfolyamodon!

komment
süti beállítások módosítása