3 módszer, hogy valóban elérd a céljaid

2020. június 03. 09:52 - Life Advisor

reach_your_goals_1.jpgA legtöbb ember rosszul tűz ki célokat. Ez sajnos tény. Azonban a célok kitűzése nem bonyolult dolog. Valójában, amit tudod, hogy mit csinálsz, elég egyszerű. Gyakran azonban feltűnik számomra, hogy az emberek összekeverik a célok kitűzését a különböző állásfoglalásokkal. Összekeverik a célok kitűzését az álmodozással vagy a vágyálmokkal. Ez azonban nem a céljaid kitűzését jelenti.

Gyakran mondják az emberek, hogy :

  • Lefogynak - nem cél
  • Lefutják valamikor a maratont - nem cél
  • Vállalkozást indítanak - nem cél

Ezek törekvések és igen, fantasztikusak. De nem célok vagy legalábbis nem olyan célok, amiket el fogsz érni. Miért? Mert hiányzik a megfelelő szerkezet.

Fogyás

Évekkel ezelőtt én is elkövettem egyikét a célkitűzési hibáknak. Célom volt a fogyás. Valójában kijelentettem, hogy 6 hónapon belül lefogok fogyni legalább 15 kg-t. Nagyon nemes törekvés.

Ugorjunk a történet végére és hoppá, tényleg lefogytam 15 kg-t. Gratulálok magamnak. Sőt, ami még ennél is jobb, hogy nem híztam vissza a leadott kilókat. De....nem vittem véghez 6 hónapon belül. Ehelyett durván három évbe telt.

Nagyszerű, hogy végül elértem a célomat, de olyan sok küzdelmet és frusztrációt kerülhettem volna el, ha a kezdetektől fogva tisztában lettem volna a helyes módszerrel.

Többet olvasok

Ebben az évben azt a célt tűztem ki, hogy havonta két könyvet elolvasok. Ez hatalmas cél volt számomra, mert hírhedten lassú olvasó vagyok, így nehéz havonta elolvasni egy könyvet. Kettő meg már valódi harc, ennek ellenére ezt a célt tűztem ki magamnak.

Az évek során megtanult célkitűzési leckéket alkalmazva megterveztem a célom.

  • Megfogalmaztam a stratégiáimat arra, hogy hogyan tudok többet olvasni (gyors olvasás, hangoskönyvek hallgatása)
  • Eldöntöttem, hogy mikor olvasok minden nap (leginkább ebédidőben)
  • Jobb rendszereket hoztam létre magam számára (különös tekintettel a jegyzetek készítésére)

És hova jutottam el mostanáig? Január óta már 17 könyvet olvastam. Havonta többet olvasok, mintha csak két könyvet olvasnék és mindent elkövetek a céljaimért, miközben dolgozom és élem az életem. Ha én meg tudom csinálni, akkor te is.

Mindezek ellenére természetesen sokat tanultam a célok kitűzéséről az évek során. Azt tapasztaltam, hogy 3 fontos szabály van, amelyet be kell tartanod, ha olyan célokat akarsz meghatározni, amelyeket meg is szeretnél, hogy valósuljanak.

1. Legyenek kontrollálható céljaid

Az első szabály, hogy olyan célokat tűzz ki, amelyeket irányíthatsz. Ez azért is fontos, mert a legtöbb ember feladja a céljait, amikor azok nem működnek. De leggyakrabban azok a dolgok, amelyek nem működnek, nem ellenőrizhető, nem irányítható az egyén által. Nincs rá befolyásunk.

Persze, lehet az a célod, hogy ebben a hónapban 1 millió forinttal több lesz a vállalkozásod bevétele, de nem tudod befolyásolni, hogy valaki megvásárolja-e a terméked vagy sem. Amit azonban befolyásolhatsz, hogy hány értékesítési telefonhívást csinálsz. Tehát ahelyett, hogy 1 millióval többet keresek ebben a hónapban, legyen az a célod, hogy naponta 50 értékesítési hívást csinálsz végig.

A több bevételre nincs befolyásod, az 50 hívásra viszont igen. És mivel itt a te kezedben van az irányítás, rajtad múlik, hogy eléred-e a célod vagy sem. Vagy telefonálsz, vagy nem. A siker és a kudarc mind a mi kezünkben van és ez jó dolog.

2. Ne vigyük túlzásba

A második szabály, hogy az életed minden területére csak egy célt tűzz ki maximum. Az időd véges, tehát ha rengeteg célt tűzöl ki mondjuk a munkáddal kapcsolatban, akkor folyamatosan össze-vissza fogsz mozgolódni. Ez a fajta feszültség kiégést, motiválatlanságot, hibákat okoz.

Ehelyett legyen egy célod egy élet területen. Legyen csak egy fitnesz célod, egy tanulási célod, egy karrier célod. Így növelheted a figyelmed és csökkentheted a stresszt.

3. Végezd el a szükséges változtatásokat

A harmadik szabály, hogy soha ne rokkanjunk bele a céljaink megvalósításába. Szintén gyakori ok, amiért az emberek feladják a céljaikat, hogy nem fenntartható célokat tűznek ki.

Tegyük fel például, hogy kitűzted célnak, hogy napi 30 percet fogsz futni mindennap. Remek. Mindezt megteheted egy-két héten keresztül, de a hónap végére kimerült leszel. Sőt az is lehet, hogy ki is hagytál egy-két napot.

Készen állsz arra, hogy feladd. Kiégtél a futás miatt és szeretnéd abbahagyni, mert nem futottál mindennap, ahogy azt tervezted. Ehelyett ünnepeld meg a teljesített futásokat és ismerd el, hogy szükség van arra, hogy módosítsuk a céljaink, hogy az fenntarthatóbbá váljon. Ez pedig rendben is van.

Lehet, hogy 7 nap túl sok, de öt elegendő ahhoz, hogy kiégés nélkül megcsináld. Sokkal jobb lesz, hidd el.

Te jössz!

Ha szeretnéd előremozdítani a céljaid, akkor kövesd ezt a három szabályt. Garantálom, hogy eléred a céljaid, csak folytasd a pozitív lépéseket. Egyiket a másik után.

komment
süti beállítások módosítása