Hogyan találd meg a szenvedélyed bármely világjárvány idején?

2020. május 19. 14:11 - Life Advisor

journal_today_success.jpgAzok közé az emberek közé tartozom, akik ismernek olyat, aki legyőzte a koronavírust. Emlékszem, amikor az egyik közeli ismerősöm tesztje pozitív lett és kórházba került. Leültem az asztalhoz, kinyitottam a naplómat és elkezdtem leírni mindent, amit éppen akkor éreztem. Aggódás, túlterheltség, bizonytalanság. Tartottam egy kis szünetet, hoztam egy kávét és leírtam magamnak a következő kérdést : Mit tanulhatok ebből a helyzetből? Elkezdtem válaszokat keresni. Mire befejeztem a kávém hideg lett, de a szívem feltöltődött. Erősnek éreztem magam, úgy gondoltam, hogy bármit is hozzanak a következő napok, megbirkózom velük. Mindez 1,5 hónappal ezelőtt történt. Nagyon hálás vagyok, hogy elmondhatom, az ismerősöm meggyógyult és újra egészséges. Bár a járványt még nem tudhatjuk teljesen magunk mögött és rendesen fel is fordította az életünket, soha nem éreztem magam céltudatosabbnak.

Mindannyiunknak van valami célja az életben. Mindannyian tehetségesek vagyunk valamiben, erősek vagyunk, rengeteg készséggel rendelkezünk, egyedi a személyiségünk és egyedüli tapasztalatok segítenek minket nemcsak a saját életünk fellendítésében, de mások életének jobbá tételében is.

Persze a bevételeim kulcsfontosságú forrása leállt. Átmenetileg. De ez nem akadályozott meg abban, hogy dolgozzam, csak most máshogy kellett megtennem. Átmenetileg.

Hozzád hasonlóan. Lehet,hogy a vállalkozásod súlyosan sújtotta ez a válság. Talán elvesztetted a munkád. Talán nem csinálhatod azt, amit szeretnél és ahogy szeretnéd. Megértem. De a célt soha nem mások vagy külső körülmények határozzák meg. Csak is TE!

És mi a legjobb a tudatos életben? Felszabadítod a potenciálisan benned rejlő lehetőségeket és felhatalmazod magad arra, hogy olyan dolgokat tegyél, amelyeket soha nem gondoltál volna vagy egyszerűen csak arra koncentrálsz, hogy mi az, amit megtudsz tenni.

Albert Einstein azt mondta egyszer, hogy ne sikeres, hanem értékteremtő emberek legyünk. Használd ki tehát ez a "kényszer szünetet" arra, hogy átgondold hogyan éled az életed és tervezd meg a jövőd. Hogyan csináld mindezt? Vegyél elő egy tollat, papírt és válaszold meg magadnak az alábbi 10 kérdést :

1. Hogyan szeretnék viselkedni más emberekkel ebben a kihívásokkal teli időszakban?
Írd le azokat az erényeid és értékeid, amelyekkel rendelkezel. Például : optimizmus, higgadtság, kedvesség, nagylelkűség, hit, együttérzés, bátorság, kreativitás, vezetés stb.

2. Hogyan tudom felhasználni a képességeimet és erőforrásaimat, hogy mások számára segítsek?

3. Egy év múlva, amikor visszatekintek erre az időre, mire szeretnék leginkább büszke lenni?

4. Mit tennék meg ma, ha igazán bíznék abban, hogy nemesebb célokat is elérhetek/adhatok másoknak?

5. Milyen szenvedély, ötlet van most a fejemben, amely inspirálhat a jövőben?

6. Milyen esetben hagyom, hogy a félelem megakadályozza a fenti célom elérését?

7. Kinek lesz rosszabb, ha nem kötelezem el magam a céljaim mellett?

8. Mit tehetek a következő 24 órában a céljaim érdekében?

9. Hogyan fogom érezni magam egy év múlva, ha mindennap teszek a céljaimért?

10. Kit vonhatok be, hogy támogasson a céljaim bátrabb és következetesebb elérésében?

Ezen kérdések megválaszolása hozzásegít, hogy áttörést érj el az életedben. Lehetőséged lesz bátrabban és merészebben átgondolni, látni a jövődet.

Lehet, hogy nem élvezed ezt a mostani zavart az életedben, de ne pazarold el a fájdalom óráját, inkább fogadd el a meghívást, amely az átalakulásodat eredményezheti. Képzeld el azt az életet, amelyben mindennap úgy ébredsz fel, hogy a lehető legjobban szolgálod az egész világot. Természetesen másokon nem tudsz változtatni, de kiveheted a részed azáltal, hogy a válságot katalizátorként használod a jobb életed megteremtéséhez. Légy te magad a változást, amit a világban látni szeretnél.

Nekem segített a fenti gyakorlat és megerősödött a bátorságom és elszántságom a válság közepette. Remélem, te is ugyanezt fogod érezni és tapasztalni.

komment
süti beállítások módosítása