5 ok, amiért mindig előre kell nézned

2020. április 30. 10:20 - Life Advisor

see_your_future.jpgMi lenne, ha egyszer úgy ébrednél fel, hogy nem vársz semmit az adott napon? Az élet unalmas és értelmetlen lenne, nem? Úgy éreznéd, mintha minden izgalmat elszívtak volna az életedből. De mit csinálunk a mindennapokban, ahelyett, hogy a jövőre tekintve élnénk? Időt töltünk azzal, hogy panaszkodjunk és a múltunkon rágódjunk. Amikor az első nagyobb projektem kudarcot vallott, sok álmatlan éjszakám volt. Folyamatosan azon törtem a fejem, hogy mit csináltam rosszul, miért nem volt szerencsém és hogy lehet, hogy másoknak sikerült, nekem pedig nem? Rengeteg "miért?" és "hogyan?" volt a fejemben. Nem tettem fel konstruktív kérdéseket. Nem találtam javítandó területet. Csak okokat kerestem,hogy bebizonyítsam én bizony mindent megtettem és ez az "eredmény" nem az én hibám volt.

Ez a fajta gondolkodásmód csak akkor szorít téged sarokba, ha az egész életed arra megy rá, hogy a sikert üldözöd. Ha sokkal többet töltesz a múltban, elveszíted a lehetőségét annak, hogy élvezd a jelent és a jövőt.

Íme 5 ok, amiért mindig előre kell nézned :

1. A múltat nem tudod megváltoztatni

Nem számít, milyen nagy volt a kudarc, milyen hülye hibát követtél el, a múlt már elmúlt. Sírhatsz, bosszankodhatsz, keresheted az okokat. De nem számít, hogy most mit csinálnál, hiszen mindez már nem változtatja meg azt, ami történt.

Minél több időt töltesz a múltadon rágódva, annál idegesebb és stresszesebb leszel. A múltat persze nem felejtheted el egy pillanat alatt és nem viselkedhetsz úgy, mintha semmi sem történt volna. De az, hogy mennyi ideig lakoznak benned a múlt érzelmei, mindig a te döntéseden múlik. Választhatsz tehát, hogy hónapokig élsz még a negatívumokkal vagy egy héten belül túlteszed magad rajta és továbblépsz.

2. El kell kerülnöd az áldozat szerepet

Minden ember másképpen reagál a kudarcra. Amikor én kudarcot vallottam, mindenki mást a pokolra kívántam, hogy az egóm érintetlen maradjon. Bármennyire is voltak hibás döntéseim és cselekedeteim, megpróbáltam okokat keresni arra, hogy én mindent megtettem és a kialakult kudarc nem az én hibám. Áldozatot játszottam hosszú ideig.

Vannak viszont, akik a kudarcok során csak és kizárólag önmagukat hibáztatják. Bár a cselekedeteiknek nincs közvetlen hatása arra a bizonyos eredményre, mégis feleslegesen önmagukat vádolják.

Amikor kifogásokat találsz, ok nélkül fellendíted az egód. Amikor önmagadat hibáztatod, akkor pedig rontod az önértékelésed. Egyik sem jó.

3. Ha előre nézel, fejlesztheted önmagad

Amikor úgy döntesz, hogy a jövőbe tekintesz, csak egy választási lehetőséged lesz : megoldásokat találsz és fejleszted önmagad. Elkezded meghatározni, hogy mit tehetsz másképp a szebb jövő érdekében. Egyetlen ok miatt kell a múltra nézned, ami nem más, mint, hogy levond a tanulságokat a jövőd érdekében. Tanulj a tapasztalatokból és törekedj a szebb holnapra.

A sikeres emberek olyanok, mint a hangyák. Próbálj meg letenni egy akadályt egy csomó menetelő hangya előtt és megérted miről beszélek.

A kis lények megpróbálnak más utat találni a céljukhoz. Ha nem találnak utat, megpróbálnak átjutni az akadályon, ásnak alatta, lyukat faragnak, hogy túljussanak rajta. Azonban soha nem fogsz találni hangyákat az akadály mellett ülve, akik épp a szerencséjüket átkozzák.

4. Az időd véges

Ha elveszíted az összes pénzed, akkor kereshetsz pénzt. Ha elveszíted az erőd, akkor visszanyerheted. De ha időt veszítesz, azt már soha nem kapod vissza. Az idő csak egy irányba halad, előre. Nem térhetsz vissza az időben, de előre léphetsz vele.

Ennek a cikknek az olvasásával is töltöttél időt. Ezek a pillanatok életed értékes részei, amelyek soha nem térnek vissza. Még ha utáltad is ezt a cikket, nem adhatom neked vissza az elveszített időt.

Élvezd mi az életed minden percét. Ha a múltra tekintgetsz vissza, azzal csak az idődet pocsékolod. Ehelyett használd fel az időd arra, hogy szebb jövőt teremts magadnak.

5. A jövőbe tekintve motivációt kapsz

A boldogság elengedhetetlen része, hogy legyen valami célunk. Amikor kitűzöl egy célt és haladsz előre, az agyad dopamint szabadít fel. Ez egy olyan hormon, amely az öröm érzetét kelti, amikor megoldasz egy feladatot vagy elérsz egy mérföldkövet a céljaid felé vezető úton. Ha nincs célod, akkor dopamin se fog termelődni a szervezetedben.

Minden alkalommal, amikor egy jobb jövőre számítasz, a lelkesedésed óriási motivációt ad neked.

Életünk során újra és újra akadályokkal szembesülünk. Minden alkalommal, amikor a dolgok rosszul alakulnak két választási lehetőségünk van : 

  1. Elveszíthetjük a reményt és feladhatjuk, mert kudarcot vallottunk.
  2. Tanulhatunk a hibáinkból és tovább léphetünk a sikeres jövőnk felé.

Lehet, hogy úgy gondolod, hogy a sikeres embereknek az élet mindent tálcán kínál. A valóság viszont az, hogy ők is ugyanolyan emberek, mint te vagy én. Kihívásokat győztek le és megtalálták az utat, hogy lebontsák az előttük lévő akadályokat.

Az, hogy mit választasz, amikor legközelebb nehézséggel kerülsz szembe, meghatározza, hogy a jövőd hogyan alakul.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

A LifeAdvisort megtalálod a legnépszerűbb közösségi oldalakon is!

Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON!

Kövess be INSTÁN is!

komment
süti beállítások módosítása