8 kötelező készség a sikeres vállalkozáshoz

2020. január 14. 13:12 - Life Advisor

businessman_ma.jpgA mai versenyekkel teli világban, ahol bármit könnyedén elindíthatunk, amit elképzeltünk, nehéz lehet a vállalkozásoknak fent maradni a kötelező skillek (készségek) nélkül. Egyre inkább kezdenek elmúlni azok a napok, amikor a siker csak kemény munkát és szakértelmet követelt a saját üzleti területünkön. A sikeres üzleti modellhez mára már ennél jóval több kell.

A vállalkozások több, mint 50%-ka kudarcot vall, mert az alapvető üzleti készségek megszerzése és alkalmazása helyett csak a haszonszerzésre törekednek. Fontos megtanulnod, hogy megtudd különböztetni az a munkát, amelyet neked kell elvégezni és azt a munkát, amelyet átruházhatsz a csapatodra. Új skillek megtanulása időbe telik, azonban az elvesztegetett idő nem pótolható. Rangsorolnod kell a dolgokat és a nagy képre kell összpontosítanod.

Ha ezt a posztot olvasod, akkor valószínű, hogy hamarosan új vállalkozást indítanál vagy esetleg a jelenlegi vállalkozásodnál tapasztalsz néhány problémát. Ehhez gyűjtöttem neked össze azokat a készségeket, amelyeket neked is meg kell tanulnod a vállalkozásod sikeréhez.

1. Tanuld meg mikor kell visszalépned és inkább delegálnod a munkát

Sok vállalkozó számára nehéz feladatokat delegálni, mert ez magában foglalja a felelősség másra hárítását is. Az összes monoton és rutin tevékenységet a munkatársaidnak kell elvégeznie mindenféle mikromanagement nélkül.

A hatékony delegálás magában foglalja a helyes egyensúly megtalálását az emberek, a feladatok kiosztása és a munka eredményes elvégzése között, miközben te továbbra is ellenőrzöd az eredményeket. A munkát úgy kell kiosztanod, hogy a vállalkozásod működjön.

2. Megfelelő kommunikációs készség

A kommunikáció az élet első és legfontosabb lépése. Az életben elvégezett bármely feladat, amit csinálsz jobb kommunikációt igényel.

Az üzleti életben a hatékony és pozitív kommunikáció elérése elengedhetetlen. Az új alkalmazott felvételétől, a befektetőkkel való kapcsolatfelvételig a jó kommunikáció elősegíti a megfelelő jelölt kiválasztását és a jó benyomás megteremtését. A gondolataidban tisztán kell látnod az elvárásaid a kívánt folyamattal kapcsolatban, de mindezeket az ötleteket hatékony kommunikáció révén fel is kell tudnod vázolni.

3. Használd ki a lehetőségeid

Ha az üzleti tevékenységed szeretnéd jövedelmezővé tenni, fejlesztened kell a tárgyalási képességeid. A hivatalos tárgyalás olyan készség, amely megköveteli a megfelelő etikettet, amelyet csak gyakorlattal tudsz megtanulni.

Minél többször tárgyalsz, annál simábban fog menni. Tudni fogod mikor,mit kell mondani és hogyan kell azt mondanod. Még azt is megfogod már tudni érezni, hogy mikor kell abbahagynod vagy ha egyáltalán nem kell beszélned bizonyos dolgokról. Győződj meg róla, hogy a harmadik féllel folytatott tárgyalások során mindenki számára hasznos megközelítést fejlesztettél ki annak érdekében, hogy a lehető legkedvezőbb eredményt érd el a saját magad és a vállalkozásod számára is.

4. Stratégiai tervezés

Üzleti erőforrások profitjának és hatékonyságának maximalizálása érdekében ez a készség elengedhetetlen. Mindez magában foglalja a célok meghatározását, a teljesítményt, az elvárásokat, a tervezést, az allokációt, a végrehajtást, elemzést és akár a jövőbeli kockázati előrejelzéseket illetve az ennek kezelésére irányuló terveket.

A tőke és az emberek két erőforrás, amely kiemelkedő szerepet játszik a stratégiai tervezésben segítve, hogy a vállalkozásod a helyes irányba haladjon. Készíts egy táblát 3-6 éves kerettel és dolgozd ki a végpontok közötti folyamatokat más néven legyen szuper üzleti terved.

5. Vezetői készségek

Ez a készség egy lépéssel tovább halad a delegáláson. Ez a folyamat magában foglalja a dolgok elvégzését a kritikus menedzsment képességekkel rendelkező emberek révén. A vezetés többé-kevésbé az a képesség, hogy motiválod a csapatod a közös célok elérése felé.

Tehát képesnek kell lenned arra, hogy átvedd az irányítást és motiváld az alkalmazottaid. Bánj tisztelettel a csapatoddal ugyanakkor ügyelj arra, hogy ne kezeljenek téged lazán. A jó vezetőnek tudnia kell, hogyan alakíthat ki hosszú távú kapcsolatokat az ügyfelekkel, az alkalmazottakkal, a befektetőkkel miközben szilárdan vezeti a céget.

6. Csapatépítő készségek

Egységben az erő, így a csapatépítési készségek elengedhetetlenek egy vállalkozó számára. A potenciáljuk alapján dolgozó csapatok és csoportok hatékony megoldásokat hozhatnak létre, termelékenyebbek lehetnek, mint az egyének. A legfontosabb az, hogy ismerjük a csapatépítéshez szükséges képességeket és hogy hogyan tartsunk össze embereket, alkalmazottakat, akik az üzleti vállalkozást egy új szintre emelik.

7. Elemzési, értékesítési és marketing ismeretek

A technológia fejlődésével a munkahely analitikailag összetettebbé válik. Jelentősen megnőtt az igények felmérésére a piackutatási adatok alapján. Az üzleti vállalkozás analitikus gondolkodása többé-kevésbé a dolgok korszerűsítésére irányul, mielőtt azok a jövőben megtörténnének. Képes leszel meghatározni, hogy hol vagy jelenleg és hogyan tudod áthidalni a rést a jelenlegi pozíciód és a célod között.

Az elemzések után a következő lépés az értékesítés és a marketing. A terméket nem fogják használni, ha az ügyfelek nem tudnak a létezéséről. Az árazástól, a hirdetéstől, a marketingpolitikától a megfelelő célzásig rengeteg feladat van, amely elősegíthetik az értékesítés és a márka láthatóságának növekedését.

A hatékony kommunikáció és a megfelelő digitális jelenlét minden olyan vállalkozás számára fontos, amely jövedelmező szeretne lenni.

8. Pénzügyi készségek

Nyereséges a vállalkozásod vagy épp pénzre van szükség?

Az eredmény maximalizálása érdekében fontos a megfelelő pénzkezelés. Ez a készségkészlet magában foglalja az egyensúly fenntartását a kiadási, a bevételi és a befektetési kockázatok között. A költségvetés tervezés és a pénzügyi teljesítményről szóló jelentések rendkívül fontosak. Szakértőt kell alkalmaznod ezen kimutatások értelmezéséhez, elemzéséhez és hogy olyan kiskapukkal dolgozhass, amelyek előnyösen befolyásolják a bevételeid.

Remélem sikerült összegyűjtenem minden fontos készséget, amelyekkel dolgoznod kell a vállalkozásod sikere érdekében. Ha ezeket a készségeket megszerzed, akkor minden olyan helyzetben képes leszel termelékeny lenni, amelyekkel a jövőben szembesülsz.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

A LifeAdvisort megtalálod a legnépszerűbb közösségi oldalakon is!

Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON!

Kövess be INSTÁN is!

komment
süti beállítások módosítása