Life Advisor

A pozitivitás & motiváció forrása!

A sikeres emberek 19 szokása, az irodai élet első 10 percében

2019. június 18. 07:30 - Life Advisor

office_life.pngAmit a munkanapod elején teszel, meghatározza, hogy mennyire leszel kreatív és produktív a nap folyamán. Az első 10 perc meghatározza a hangulatod, ezért fontos, hogy tiszta lappal kezdj. Ezek az rövid pillanatok meghatározzák a mentális hozzáállásod. A pozitív emberek rengeteg jó szokást kialakítottak már, amivel igazán sikeressé válhatnak és itt az ideje, hogy te is elkezd alkalmazni őket. Nézzük mi az a 19 dolog, amit a sikeres emberek csinálnak az irodában az első 10 percben.

1. Pontosan érkeznek

Ha rohannod kell, hogy beérj az irodába, akkor már stresszel fogod indítani a napod, amely viszont ennek következtében az egész napodra rányomja a bélyegét. Tehát időben indulj el, időben reggelizz meg és próbáld meg a reggeleket stresszmentessé tenni.

2.  Elmélkednek

Ahhoz, hogy a lehető legjobb eredményeket érd el, mindig meg kell vizsgálnod a jelenlegi helyzeted és ki kell tűznöd az aznapi célokat. Tedd fel magadnak ezeket a kérdéseket : mit fogok tenni ezen a héten a célom érdekében? Hol tartok most? Mivel folytatom a mai napon?

3. Szünetet tartanak és a jelenben élnek

Furcsának tűnhet. Még 10 perce sincs valaki az irodában, de már szünetet tart? Igen, méghozzá azért, mert ha csak úgy betoppansz az irodába és egy zavaros, nyüzsgő helyzetben találod magad, csörög a telefon, már sorban állnak a kollégák, akik akarnak valamit tőled. Ezek mind egytől egyig rizikófaktorok, hogy a napod stresszel fog indulni. Ennek azonban nem szabad teret engedned.

4. Kényelembe helyezik magukat

A sikeres emberek minden reggel időt szánnak arra, hogy ellenőrizzék, hogy rend van-e az asztalukon, jól be van-e állítva a székük és minden dolog, amire szükségük lesz a nap folyamán, elérhető. A napod sokkal jobban fog telni, ha megvan az ergonomikus munka környezet.

5. Rendet tartanak

Kapcsolódik az előzőhöz, azonban nagyon fontos, hogy soha ne legyen káosz az íróasztalodon, mivel az veszélybe sodorhatja a produktivitásod.

6. Mozognak

Mielőtt elkezdik az ülőmunkát, a sikeres emberek időt szánnak arra, hogy átmozgassák magukat. Mindez lehetővé teszi a testi felfrissülést és sokkal jobban fognak tudni koncentrálni a nap folyamán.

7. Átnézik a teendők listáját és priorizálnak

Nem elég csak egy lista a teendőidről, fontos, hogy a sorrendet is felállítsd. Reggel van a legtöbb energiád, így a nehezebb feladatokat érdemes erre az időpontra időzíteni.

8. Vizualizálják a sikert

Ha az éppen aktuális feladataidnak úgy mész neki, hogy a pozitív kimenetelt megjeleníted magad előtt, akkor mindez lendületet ad a sikeres végeredményhez. Ezenkívül emlékezteted magad arra, hogy ragaszkodj a terveidhez és összpontosíts a dolgokra.

9. Dolgoznak a napirendjükön

A naptár átnézése szintén a sikeres emberek szokásai közé tartozik. Megnézik, hogy elmarad-e valamelyik megbeszélés, illetve, hogy az adott napon mivel és mennyi időt kell még készülniük?

10. Nem csinálnak több dolgot egyszerre

Reggel még sok energiád van, így hajlamos vagy azt gondolni, hogy több feladatot is eltudsz végezni egyszerre. Csábító, de kutatások is bizonyították, hogy a multi-tasking nem hoz akkora eredményt, mintha egyszerre csak egy dolgot csinálnál.

11. Elszigetelik magukat a zavaró tényezőktől

Annak érdekében, hogy kizárjuk a zavaró tényezőket, már a nap elején lépéseket kell tennünk. Nincs közösségi média, nincs felesleges találkozó, nincs felesleges telefonhívás stb.

12. Nemet mondanak

Persze, más ha a főnök kér valamit. Azonban minden ad-hoc jellegű feladat, megbeszélés, telefonhívás, sürgős email a nap első 10 percében kizárt dolog.

13. Kerülik a negativitást

A sikeres emberek nem törődnek a negatív dolgokkal, nem foglalkoznak az előző nap történtekkel, hogy miért merültek ki tegnap teljesen, hanem a jelenre koncentrálnak. 

14. Időt szánnak arra, hogy üdvözöljék a kollégákat

Ez különösen akkor fontos, ha vezető szerepben vagy. A karriered nem fog tudni előre haladni szociális kapcsolatok nélkül. Ha barátságos vagy és időt szánsz a kollégáiddal egy rövid beszélgetésre, üdvözlésre, az az ő hangulatukat is pozitívvá és boldoggá varázsolja.

15. Megbizonyosodnak a kollégák hangulatáról

A jó menedzserek időt szánnak arra, hogy meggyőződjenek a munkavállalók motiváltságáról és érzelmi hangulatukról. Ha szükséges a motiváció és inspiráció, akkor természetesen ennek érdekében lépéseket is tesznek.

16. Mosolyognak és nevetnek

Sok sikeres ember egy nagy mosollyal kezdi a mindennapjait. Nagyon fontos, hogy megfelelő hozzáállással kezdjünk neki az adott napnak. A hangulatod is pozitívvá válik, ha rendszeresen edzed a nevető izmaid.

17. Hálásak

A sikeres emberek a munkanapjukat is azzal kezdik, hogy hálát adnak a jelenlegi helyzetükért. Ez motiválja és emlékezteti őket arra, hogy az apró dolgokat is értékelni kell. 

18. Azon gondolkoznak, hogyan segíthetnének másokon

Ha segítünk másoknak, az csökkenti a stressz szintünket, boldoggá tesz másokat és mindezt többszörösen visszakapjuk az életünkben. 

19. Rendszerezve olvassák az emailjeiket

A hangsúly a rendszerezvén van. Az emailek olvasása ugyanis időigényes és zavaró lehet. Ez az egyik olyan feladat, amiről azt gondolod, hogy produktívvá tesz, azonban nagyon hamar elrabolhatja az időd jelentős részét. A sikeres emberek éppen ezért a napjuk első 10 percében csak átfutják és priorizálják az emaileket. 

 

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

A LifeAdvisort megtalálod a legnépszerűbb közösségi oldalakon is!

Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON!

Kövess be INSTÁN is!