Life Advisor

A pozitivitás & motiváció forrása!

6 alapvető tényező, ami jó vezetővé tesz téged!

2019. június 15. 07:30 - Life Advisor

team_leaders.pngA vezetőknek naponta meg kell hozniuk olyan döntéseket, amelyek hatással vannak az üzletük sikerére tetőtől talpig. Ha megértjük a vezetői képzések alapvető területeit, akkor betekintést nyerhetünk azokba az értékekbe és elvekbe, amelyeket a sikeres vezetők alkalmaznak. Mit tanít nekünk egy vezetői képzés? Felkészíti a leendő vezetőket arra, hogy felismerjék számos szervezet vezetőinek stílusát, a kommunikáció jelentőségét, a csapatépítést és a jövőbeli tervek kialakítását is. Íme 6 kulcsfontosságú tényező, amely fontos szerepet játszik a vezetői alapismeretek kialakításában.

1. Vezetői stílus

A vezetési stílus az a folyamat, amelynek során feltárjuk, hogy a vezetők hogyan használják az emberi erőforrás irányítását a munkahelyen és egyes projektekben. Ebben benne van a meggyőző prezentációs készség, a bizalom, az integritás, a karakter, a pozitív szemlélet és egyéb viselkedések, amelyek a cél elérésének érdekében történnek.

2. Jövőkép tervezés

Szakértők szerint a jövőkép egy idealizált kép a jövőről, amely a tervezés képességének segítségével jött létre. Ez hozzásegít minket, hogy alapvető értékekkel kommunikáljunk és megfogalmazzunk egy olyan cselekvési tervet, amely a jövőre vonatkozik. A szervezettel kapcsolatos elképzelés pedig olyan stratégiai tervet foglal magában, amely motivációs hatást fejt ki és az alkalmazottakat is bizonyos eredmények elérésére sarkallja a közös cél érdekében.

3. Csapatépítés 

A csapatépítés az a módszer, amely alatt a vezető motivációs stratégiát és útmutatást alkalmaz azért, hogy egy csoport elvégezzen egy bizonyos feladatot. A hatékony csapatépítés kiterjed a szervezeti kultúra és a csapatmunka dinamikájának a megértésére is azért, hogy megértsük a közös célokat és hogy képesek legyünk valóban egy hajóban evezni.

4.  Kommunikáció

A kommunikáció segítségével információt nyújtasz és cserélsz a hallgatás, írás és a beszéd útján. A sikeres vezetők megértik, hogy a kommunikációs készségek fejlesztése nemcsak hatékonyabb vezetőkké teszik őket, hanem a vállalat sikerét is növelik.

5. Teljesítményértékelés

A vezetői képzés fontos szempontja annak meghatározása, hogy a célok felé tett lépéseink működnek-e. A sikeres vezetők egyik fontos teendője a munkahelyi készségek és stratégiák hatékonyságának értékelése a kitűzött célok elérésének érdekében.

6. Döntéshozatal

Egy döntés meghozatala több ötletből vagy lehetőségből történő választás folyamata. A célokkal rendelkező vezető képes megoldásokat találni, ha felmerül egy probléma Ez létfontosságú képesség a vezetők fejlesztése során, mert erősíti bennük a kritikus gondolkodás és a leleményesség használatát a vállalat nevében történő döntések meghozatala közben.

Sok vezető igyekszik biztonságosan játszani az üzleti tevékenységük során. Más szóval, nem is igazán vezetnek. Félnek kockázatot vállalni, mert félnek, hogy valakit boldogtalanná tesznek. Fontos tudnod, hogy vállalkozóként lehet, hogy meg kell hoznod olyan döntéseket, amelyek nem tetszenek majd mindenkinek. Ideális esetben azonban, olyan kiváló vezetőként döntesz, hogy mások számára is átlátható és érthető lesz, amit csinálsz.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

A LifeAdvisort megtalálod a legnépszerűbb közösségi oldalakon is!

Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON!

Kövess be INSTÁN is!