Szükséged van egy mentorra?

2019. március 30. 18:56 - Life Advisor

find_a_mentor.pngHa megkérdezel egy sikeres embert vagy egy sikeres vállalkozót arról, hogy mi az, ami igazán számít, ha te is sikeres akarsz lenni, akkor garantálom, hogy az alábbi mondatot biztosan hallani fogod : "Legyen egy jó mentorod!" Úgy gondolom, hogy mindenki tisztában van azzal, hogy a jó példa mennyire fontos, de szeretném neked elmondani, hogy én mit gondolok arról, valójában szükséged van-e mentorra, ha sikeres életet akarsz.

Mielőtt belekezdtem volna a blogomba ötletem sem volt arról, hogy mit is szeretnék kezdeni az életemmel. Egy ismerősöm megkérdezte : "Bence, milyen terveid voltak 16 évesen, amikor a jövődre gondoltál? Ez az igazi vágyad az életedben."

16 évesen semmi mást nem akartam, mint egy jó életet. Arisztotelész szerint a jó életbe az egészség, boldogság és a szeretet tartozik. De 16 évesen ezek elérhetetlennek tűntek, legalábbis abban biztos voltam, hogy egyedül nehezen fog menni, így arra gondoltam, hogy találnom kell valakit, aki segíthet nekem.

Elkezdtem tehát gondolkozni ki lehetne a megfelelő személy, megosztottam az "őrült ötletem" egy ismerősömmel is, aki azt mondta : "Sajnálom, Bence. A mai modern világ túlságosan bonyolult és összetett. Soha nem fogod megkapni a kérdéseidre a választ csupán egyetlen embertől. Ha mázlid van, akkor egy maréknyi ember megmutatja neked a helyes út felé vezető irányt."

Elgondolkoztam a fenti szavakon. Néhány nappal később szintén ugyanez az ismerősöm kezembe nyomta T.Harv Eker : A milliomos elme titkai című könyvét. Egy kicsit szétvoltam esve annak idején, de ennek ellenére sikerült realizálnom, hogy mekkora ajándékot kaptam. Van az a mondás, miszerint a válaszokat önmagadban kell megtalálnod, de az igazság az, hogy magad körül is keresned kell.

Ha betudod építeni az életedbe a gondolkodásmódját és a cselekedeteit azoknak az embereknek, akik már előtted járnak, akkor nagyon sokat tanulhatsz. Erre pedig rengeteg lehetőséged van.

A mentoroknak ugyanis különböző típusa létezik. A könyvek a legjobbak, mivel mindannyian betudjuk őket szerezni és eltudjuk őket olvasni. A könyvek segítségével megtanulhatod például hogyan alapította meg Steve Jobs az Applet és olyan emberek tudására tehetsz szert, akikkel még nem vagy már nem találkozhatsz.

Az egyik legnagyobb előnye a mai világunknak az internet. Rengeteg YouTube videót találhatsz, amiből új dolgokat tanulhatsz meg. Lehetőséged van mindössze egyetlen kattintással a világ legjobbjaitól tanulni.

Persze, csak azt kapod meg amiért fizetsz. Rengeteg információt begyűjthetsz a YouTuberól vagy a Googleból, de az igazán részletes információt és a hogyant például egy online kurzus keretén belül vagy egy személyes coaching során is elsajátíthatod.

A mentor bizony lényeges a siker érdekében. Albert Einsteinnek is volt mentora, akivel mindennap együtt ebédelt. Arnold Schwarzenegger a fél világot utazta át a mentoráig, aki segített neki a testépítésben.

A mentorok nemcsak készségeket tanítanak neked. Segítenek megváltoztatni a gondolkodásodat is. Az elme a siker előtt jár és ha van olyan személy az életedben, aki segít pozitív és sikeres elmét teremteni, nos igen...ez lesz a legjobb út a sikerhez.

Számodra ki a legjobb példa? Mentort bárhol találhatsz, csak nézz körül.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

A LifeAdvisort megtalálod a legnépszerűbb közösségi oldalakon is!

Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON!

Kövess be INSTÁN is!

komment
süti beállítások módosítása