Life Advisor

A pozitivitás & motiváció forrása!

4 tipp a sikeres párkapcsolati kommunikációért!

2019. március 14. 23:19 - Life Advisor

communication_love.pngEgészségesnek akkor mondhatunk egy párkapcsolatot,ha mindkét félnek lehetősége van kifejezni az érzéseit, legyen azok pozitívak vagy negatívak. Habár a negatív érzések kifejezése legtöbbször konfliktussal társul, fontos megtanulni, hogyan kezeljük őket megfelelően. Mire kell figyelnünk? Úgy kell kommunikálnunk, hogy egyenlőséget teremtsünk egymás között, pozitív és lényegre törően fejezzük ki az érzéseinket. Képesnek kell lennünk arra, hogy a partnerünkre vonatkozó gondolatainkat, érzéseinket olyan módon tudjuk közvetíteni, hogy ő védekezés nélkül meghallgassa és megértse az üzenetet valamint, hogy esélyt adjunk, hogy reagálhasson rá.

A társadalmi elvárások nagyban meghatározzák a férfi és nő asszertivitását és kommunikációját. A nők évezredeken keresztül passzív és alárendelődő szerepbe kényszerültek, aminek totálisan ellentmond az asszertív nő képe, aki független, önkifejező, kiáll magáért és választott életstílusáért. A társadalom szerint az ilyen nő gyakran agresszív és domináns, legalábbis ilyen cimkékkel ruházzák fel őket.

A férfiakban ezzel szemben a versengő,domináns és racionális tulajdonságokat erősítették, míg az asszertív férfi képe érzelemdúsabb vonásokat képvisel. A határozottság és önérvényesítés mellett nem akar uralkodni és elkötelezett a kapcsolatban szükséges egyensúly kialakításáért. 

Mit tehetünk mi magunk azért, hogy képesek legyünk sikeresen kommunikálni?

Ha nem tudunk világosan kifejezni szükségleteinket, akkor nehéz partnerünktől elvárni azok kielégítését. Ha nem tudunk meghallgatni másokat vagy nem tudunk úgy reagálni, hogy az mindkettőnknek jó legyen, akkor elakadunk a konfliktusokban. Az alábbi tényezők segítenek fejleszteni a megfelelő kommunikációt.

1. Konfliktus, mint lehetőség

A konfliktus nemcsak veszélyes lehet a kapcsolatra, de lehetőséget is ad az intimitás mélyítésére és a probléma megoldására. Ha úgy kezeljük ezeket a helyzeteket, mintha nem két, hanem három résztvevő lenne bennünk, akkor képesek leszünk szem előtt tartani, mi a legjobb a kapcsolat szempontjából. Ha szükséges, eltudjuk engedni saját érdekünket és igazunkat a kapcsolatért.

2. Valódi figyelem

A beszélgetés során kínáljunk teljes figyelmet a partnerünknek, ne csak a fülünkkel, hanem a testbeszédünkkel, a szemkontaktusunkkal is. A verbális üzeneten kívül a gesztusaink is folyamatosan kommunikálnak.

3. Magunkról beszéljünk, ne a másikról

Ha a konfliktusban nem a másik viselkedését és személyiségét minősítjük, hanem a saját érzéseinkről, önmagunkról beszélünk, akkor levesszük a nyomást a partnerünkről és kifejezhetjük saját igényeinket is. Például ahelyett, hogy azt mondanánk : Te soha nem reagálsz, amikor elmondok neked valamit, fogalmazzunk így : Szomorú vagyok, ha nem reagálnak arra, amit mondok. Jobban érezném magam, ha visszakérdeznél vagy reagálnál valamit. Ezáltal a másik fél nem érzi magát megtámadva és nem védekezni fog, hanem jobban megérti, mit is okoz partnerében a viselkedése.

4. Pozitívumok kifejezése

Ne csak a konfliktusok irányítsák a kommunikációinkat, hanem képesek legyünk pozitív érzéseket is kifejezni.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

A LifeAdvisort megtalálod a legnépszerűbb közösségi oldalakon is!

Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON!

Kövess be INSTÁN is!