Life Advisor

A pozitivitás & motiváció forrása!

3 módszer, hogy piacképessé válj

2019. január 01. 07:30 - Life Advisor

kal-loftus-685393-unsplash.jpgA mai üzleti világban a személyes márka valójában minden. Ez az első benyomás, amit a kollégáiddal, vezetőiddel, ügyfeleiddel és a barátaiddal kialakítasz. Lehetőségeket teremt vagy éppen rombol le, új ablakokat nyit vagy zár be. Ami viszont ennél is fontosabb, hogy hatalmadban áll irányítani mindezt. Akár új karrier lehetőségre vadászol, akár új vállalkozást indítanál, az erős személyes márka kiemelhet téged a tömegből. Íme 3 módszer, amivel piacképessé teheted saját magad.

 

 

A piacképesség azt jelenti, hogy megtalálható vagy. Olyan dolgot ad másoknak, ami alapján megismernek téged és lehetővé teszi másoknak, hogy megértsék, hogy ki is vagy te valójában.

1. Optimalizáld a LinkedIn jelenléted

A mai digitálisan fejlődő üzleti környezetben a LikedIn oldal elengedhetetlen karrier építés szempontjából. Gyakran az oldal maga a potenciális munkaadód számára a kezdeti kapcsolatteremtési módszer, amely segít, hogy megvizsgálják a múltbéli készségeid, tanulmányaid. Ezért fontos, hogy időt szánj arra, hogy a profilod igényesen nézzen ki.

Ha csak egyszerűen felsorolod a múltbéli munkahelyeid és néhány készséged, nem fogsz tudni kiemelkedni a tömegből. Bár tisztességtelennek és egyben lehetetlennek is tűnhet, hogy minden készséged felsorakoztad a LinkedIn profilodon, ha piacképes szeretnél lenni, akkor meg kell tenned.  Szánj időt arra, hogy átgondold mit is tettél le eddig az asztalra. Mit tanultál meg? Melyek voltak a főbb feladataid? Milyen szempontból relevánsak ezek a jövőbeli karrieredhez?

A legtöbb ember viszont túl sok időt tölt azzal, hogy rébuszokban kezd el írogatni és megse fordul a fejükben, hogy hogyan fognak megjelenni a keresési találatokban. Pedig a fejvadászok innen szemezgetnek. Mindez azt jelenti, hogy fontos optimalizálni azokat a kulcsszavakat, amelyeket a profilodon használsz. Erről bővebben a LinkedIn útmutatójában is olvashatsz, amely segít megtalálni azokat a szavakat, amelyekkel kiválóan kommunikálhatod a fejvadásszal, hogy mire is vagy képes valójában. 

2. Mutasd meg az erősségeid

Egy dolog elmesélni, hogy miben vagy jó és másik, ha mindezt be is tudod mutatni. Amíg te nagyszerű előadónak, írónak vagy vezetőnek tekinted magad, mások számára, ha nincs bizonyíték nem fog semmit sem mondani az önfényezésed. 

Bár bizonyára időbe telik, hogy minden erősséged bizonyítani tudd, miért ne állnál neki már ma? Indíts blogot, publikálj vagy indíts YouTube csatornát, bármit ami számodra illetve az erősségeid bemutatására optimális lehet.

Természetesen szóba jöhet más közösségi média felület is. A toborzók 70% -a elismeri, hogy megszokták vizsgálni a jelöltek közösségi média profiljait, amikor jelölteket keresnek. Győződj meg tehát arról is, hogy a profilod előnyösen illeszkedik a személyes márkádhoz.

3. Vegyél részt online tanfolyamokon

Nyilván olyanokat válasz, amelyek közel állnak a szakmádhoz. A diploma megszerzése után ugyanis nem szabad megállni a tanulásban. Az ember holtáig tanul, mint tudjuk. Nagyon sok olyan online lehetőség áll rendelkezésedre, amelyekkel tovább képezheted magad, de indíthatsz egyszerűen akár YouTube videókon keresztül is. 

Ha pedig inkább a hagyományos tantermi oktatást részesíted előnybe, lépj kapcsolatba egyetemekkel, főiskolákkal, képzési helyekkel. 

Egy ambiciózus tanuló rendkívül népszerű a toborzók körében, továbbá ezen kurzusok elvégzése növelheti az önéletrajzod értékét is és még több készséget szolgátat ahhoz, hogy piacképes legyél. 

A személyes márkád egy jármű, ami a céljaid eléréshez vezet. Emlékezned kell azonban arra, hogy a siker nemcsak azokhoz jön, akik türelmesen várnak. Bizony neked is lépéseket kell tenned.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

A LifeAdvisort megtalálod a legnépszerűbb közösségi oldalakon is!

Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON!

Kövess be INSTÁN is!