10 ok, amiért a tehetséges emberek rossz munkahelyen ragadnak

2018. december 03. 07:30 - Life Advisor

rawpixel-1080868-unsplash.jpgHosszú ideig azt mondtam, hogy nem számít,hogy tetszik-e a munkám vagy sem. A munkámat az elég jó kategóriába soroltam és nem igazán gondolkoztam róla. Azt hiszem elaludtam a karriere során. Most ébredek rá, hogy 15 évet elpazaroltam egy olyan munkára, ami valószínűleg sosem érdekelt igazán. Elvesztettem rengeteg évet, amikor egy olyan főnöknek dolgoztam, aki nem emberként látott engem, hanem egy nagy gépezet darabjaként. Ellentétes érzések kavarognak bennem. Egyszer örülök a jövőnek. A múlt évben fogytam és mindenki azt mondja, hogy jól nézek ki. Én is határozottan így érzem. Ugyanakkor bűntudatom van amiatt, hogy elaludtam a pályafutásom során. Haragszom amiatt, ahogy a vállalatom kezelt engem. Most pedig ezekkel az érzésekkel ki kellene találnom, hogy mihez kezdjek. Mit tanácsolsz nekem?

Lényegre törő e-mailt írt Laci, aki egy marketing cégnél dolgozik. A levelét olvasva, majd pedig egy részletes beszélgetést követve úgy gondoltam, hogy mások számára is hasznos lehet átbeszélni ezt a témát.

Nézzük tehát a Lacinak szánt válaszom és azt a 10 okot, amiért a tehetséges emberek rossz munkahelyen ragadnak, akár 15 évig.

Először is semmi okod bűntudatot érezned. Felébredtél és ez hatalmas ajándék, sok más ember ugyanis hasonló helyzetben erre nem képes. A munkában és a magánéletben is boldogtalanok, sosem ébrednek fel így nem tapasztalják meg, hogy milyen is valójában megélni az életet.

Minden, amit most érzel - ebben az úgynevezett újjászületésben - teljesen normális. Félelmetes lehet mindez, hiszen kilépsz egy megszokott helyzetből valami teljesen újba. Olyan vagy mint egy kígyó, amikor levedli a bőrét. Normális, hogy egyszerre félsz, ideges, dühös és izgatott vagy.

Próbálj meg egyszerűen túllépni rajta. Minden ami volt, megtörtént és célja volt az életedben. Nem vesztegettél el egyetlen percet sem. Felejtsd el a múltad és ragadd meg a jelen pillanatot óriási hálával.

Rengeteg időd van még ahhoz, hogy mindent, amit csak szeretnél megvalósíts az életedben. Kezd azzal, hogy kitisztítod a gondolataid. Vegyél elé egy füzetet és kezd el feleleveníteni és leírni, hogy mit szerettél volna gyerekként csinálni és mit szeretnél most csinálni.Engedd szabadjára az elméd.

Az egyik legnagyobb hiba ugyanis, amit a legtöbb ember a karrier újratervezésekor elkövet, hogy saját maguk elképzeléseit próbálják elnyomni. Úgy állunk hozzá, hogy csak egy kis változtatást kellene eszközölnünk.

Lehet,hogy megfog téged lepni, de egy ambíciókkal teli karrierváltás minden esetben jó ötlet.

Nem te vagy az egyetlen ember, aki nem mer ilyenkor lépni, hanem inkább benne ragad egy kényelmetlen szituációban egy rossz munkahelyen mondjuk ezért :

  1. A munkahely közel van az otthonodhoz.

  2. Szereted azokat az embereket, akikkel együtt dolgozol.

  3. Úgy tűnik, hogy nehéz az új munka keresése.

  4. Félsz, hogy túl öreg vagy ahhoz, hogy megváltoztasd a karriered.

  5. Elakadtál és úgy érzed nem vagy képes változtatni.

  6. Van olyan ember az életedben, aki azt mondja, hogy "Ez egy jó munka. Ne törődj azzal, hogy tetszik-e vagy sem. Tartsd meg a munkád!"

  7. Évek óta nem foglalkoztál munka kereséssel és nem tudod, hogyan kezdj bele.

  8. Szereted az apró dolgokat a jelenlegi munkádban, mint például a tiszta íróasztal az ablak közelében.

  9. Egy hosszú munkanap után fáradtak érzed magad ahhoz, hogy a karrieredről gondolkodj.

  10. Elaludtál, de most ébredsz fel!

 

Abban a pillanatban, amikor egy belső ébresztőóra felkelt és azt mondja : "Ébredj fel! Az életednek szüksége van a változásra!"  látni fogod, hogy van egy-két akadály, ami akadályoz ebben. Ez teljesen rendben is van.

Az újjászületés időigényes és fárasztó tud lenni. Pihend ki magad, töltsd fel magad hosszú sétákkal, sporttal, egészséges életmóddal, jó barátokkal vagy bármi mással amivel csodálatosnak érzed magad és az életed.

Nem azért vagyunk itt a bolygón, hogy csak pénzt keressünk. Annyi lehetőséged van, hogy többet hozz ki az életedből. Használd ki.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

A LifeAdvisort megtalálod a legnépszerűbb közösségi oldalakon is!

Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON!

Kövess be INSTÁN is!

komment
süti beállítások módosítása