Life Advisor

A pozitivitás & motiváció forrása!

4 lépés, hogy elfogadd a negatív visszajelzést és fejlődj

2018. december 01. 07:30 - Life Advisor

headway-537308-unsplash.jpgMinden visszajelzés hasznos, de nem minden visszajelzés pozitív. Napjainkban legtöbbször a munkahelyünkön kapunk különböző okokból negatív visszajelzéseket. Függetlenül, hogy mi miatt kaptuk, nehéz lehet elfogadni őket, hiszen könnyen tudhatjuk be személyes sértésként. Ez azonban nem így van, sőt a teljesítmény értékelés nem sértegetni vagy megalázni szeretne, épp ellenkezőleg fejlődésre sarkalló hatása van. Gondolkozz csak el rajta, miért akarna veled beszélni a felettesed, ha már lemondott rólad? A visszajelzések elfogadása lehetőséget ad számodra, hogy önfejlesztésbe kezdj és pozitív irányba fordítsd a karriered.

Legközelebb, amikor a főnököd teljesítmény értékelő meetingre hív, ezt a 4 lépést mindenképpen alkalmazd majd :

1. Elválasztás- Ne feledd, hogy ez nem személyes!

Az első lépés, hogy szétválasszuk a dolgokat. A beszélgetés megkezdése előtt emlékeztesd magad arra, hogy ez a visszajelzés a munkában felmutatott teljesítményedről szól és semmi köze ahhoz, hogy mennyire vagy kedves, mennyire vagy poéngyár az irodában és hogy hogyan éled az életed munkaidőn kívül.

A felettesed ugyanúgy jól szeretné végezni a munkáját, ahogy te is. Azért beszélget veled, mert ez nem csak a te személyes fejlődésed segíteni, de ha te fejlődsz, akkor az az egész csapat teljesítményére is hatással lesz. Ezért a negatív visszajelzésből megtudhatod, hogy min kellene változtatnod, másképp csinálnod.

2. Információ - Fókuszálj az adatokra!

A felettesed visszajelzésének konkrétnak és mérhetőnek kell lennie. Először hallgasd meg őt, ne vágj közbe azonnal, hiszen így egyből úgy tűnhet, hogy mindent hárítani próbálsz. Az eredményeket te is látni fogod a felvázolt adatok alapján, így ha először hallgatsz, akkor azokat a lépéseket is megismerheted, amelyek hozzásegítenek téged, hogy fejlődhess.

3. Vízió - Képzeld el magad, ahogyan fejlődsz!

A beszélgetésnek vége. Visszatérsz a munkába, tekintsd át a meeting alatt tett jegyzeteidet és gondold át újra, hogy mit beszéltél meg a főnököddel. Eljött az ideje, hogy elkezdj dolgozni és elkezdj cselekedni, ahogy azt megbeszéltétek.

4. Empátia - Járj a körülötted lévő emberek cipőjébe!

Ez a legfontosabb lépés. A felettesed úgy érezte, hogy ez a visszajelzés volt a legjobb, amit tehetett érted és a csapatért, hiszen ha fejlődsz, akkor ez nemcsak a te életed, de az egész team életét jobbá teheti. Az igazság az, hogy ez a fajta beszélgetés neki is ugyanolyan  nehéz volt, mint neked. Miután elmondja egy csapattagnak a visszajelzését, hogy mi az, amiben fejlődni kell, akkor gyakorlatilag egy kihívást is elindít, hiszen mi van akkor,ha nem lesz képes az illetőt fejleszteni? Nem könnyű feladat tehát a felettesednek sem. Mindkettőtök arra törekszik, hogy az egész csapatnak és a cégnek is jó legyen.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

A LifeAdvisort megtalálod a legnépszerűbb közösségi oldalakon is!

Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON!

Kövess be INSTÁN is!