Life Advisor

A pozitivitás & motiváció forrása!

9 módszer, amivel gyorsan fejlesztheted a memóriád!

2018. július 20. 07:30 - Life Advisor

brain-20424_640.jpgMemória problémák? Gyakran mész be egy helyiségbe, ahol megállsz és azon kezdesz gondolkodni, hogy miért is jöttél ide? Nem vagy egyedül. Ha az emlékezeted nem a legjobb és úgy érzed, hogy gyakran felejtesz el dolgokat, na aggódj. Rengeteg dolog létezik, amivel rövid és hosszútávon is javíthatod a memóriád.

A memória javításával kapcsolatban az egyetlen probléma az, hogy meglehetősen nehéz észrevenni a pozitív javulás eredményeit. Sebaj, az alábbi 9 módszer nemcsak a memória javításban segíthet, de a stressz leküzdésére is hasznosak, sőt az energiaszintedet is javíthatják.

1. Meditálj!

A Washington Egyetem kutatói egy érdekes kísérletet hajtottak végre,azt a kérdést vizsgálva, hogy a meditáció valóban képes-e javítani a memóriát és a koncentrációt? A résztvevők egy 8 hetes tanfolyamon vettek részt, ahol megtanították őket a meditáció helyes alkalmazására. Ezután tesztelték a csoportot és a rendszeresen meditáló alanyok eredményei jóval magasabbak lettek, mint a kontroll csoport tagjainak.

Ha nem szereted a meditációt, választhatsz más technikát is, amiről itt írtam >>>

2. Hallgass zenét!

A zene nemcsak a személyiségünket javítja, de pozitív hatással van a vérnyomásunkra, a szívünkre, az immunrendszerünkre, a memóriára és a koncentrációra is. Ezenkívül a eMed Expert felmérése alapján 25%-al csökkenti a depresszió kialakulásának kockázatát is.
A lényeg, hogy minden esetben olyan zenét válassz, amely számodra jelentéssel és pozitív hatással bír.

3. Egyszerre csak egy dologra összpontosíts!

Ha egyszerre csak egy dologra koncentrálsz, akkor ez azt jelenti, hogy teljes mértékben a feladatra figyelsz és nem gondolsz semmi másra. Mindez azt eredményezi, hogy az agyad nem fog össze-vissza mindenfélén gondolkodni, csak és kizárólag egy dologra figyel. Ez megkönnyíti számodra, hogy emlékezz a dolgokra, mert folyamatosan koncentrált állapotban maradsz.

4. Rágózz!

A Brit Pszichológiai Társaság kutatása kimutatta, hogy a rágózás segít az embereknek hosszabb ideig egy feladatra koncentrálni. A tanulmány azt is kimutatta, hogy azok akik rágóztak sokkal jobb reakció időt és eredményeket értek el a memória teszten. Amikor ugyanis rágózol, az agyad oxigén áramlása megnövekszik, ami segít a koncentráció fenntartásában.

5. Fuss!

A futás szinte minden tekintetben egészséges, csak a térdünket terhelhetjük meg vele nagyon rövid idő alatt. (Hozzáteszem erre is léteznek már megoldások, minőségi cipő,talpbetét stb.stb) A futás javítja az állóképességed, fejleszti az izmaid, pozitív lelkiállapotot kölcsönöz, de javítja az emlékezetedet is.

A futás egyébként csak egy példa volt. Általánosságban bármilyen mozgásformát választhatsz, ha nagyon nem jönne be a futás.

6. Firkálj!

Ez most nevetségesnek tűnhet, de egy barátom folyamatosan firkált egy intenzív német nyelvtanfolyam alatt. A tanfolyam végére a könyve minden szeglete tele volt firkákkal, sokszor rá is szóltak, hogy fejezze be. Ennek ellenére elképesztő vizsgaeredményt produkált a többiekhez képest.

7. Egyél áfonyát!

Az áfonya különösen nagy hatással van a memória javítására. Nem beszélve arról, hogy hosszú távon is javítja az emlékező képességünket, ráadásul még az öregedést is lassítja.

8. Fogyassz mértékkel koffeint!

A koffein gyakran az energiaszintünk gyors megemelésével, vagy éppen a fáradtság leküzdésével áll kapcsolatban, de a memória javítására is alkalmas.Egy tanulmány során koffeintablettát kaptak a résztvevők, akiknek képsorozatokat mutattak. 3 nap elteltével a résztvevőknek újra megmutatták a képeket és megvizsgálták, hogy ki mennyire emlékszik a képek közül. Mondanom sem kell, hogy a koffeintablettát szedők eredményei magasan győztek.

9. Állítsd magad kihívások elé!

Végezetül pedig, állíts fel magadnak kihívásokat. Hogyan várhatod el, hogy javuljon az emlékezeted, ha nem kényszeríted javulásra?

Ha soha nem állítod kihívások elé magad, akkor az agyadnak nincs oka fejlődni. Viszont, ha mégis, akkor rákényszerül a fejlődésre, amelynek a hatását te is érezni fogod, éppen úgy, ahogy azt elvárod.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

Likeolj minket ide kattintva a www.facebook.com/lifeadvisorhungary oldalon! 

12 komment