Szakítási "kisokos" lépésről-lépésre

2018. május 10. 07:30 - Life Advisor

divorce-908743_640.pngJómagam is túl vagyok már egy-két szakításon és emlékszem egy bizonyos szakításra, amely rettenetesen fájt és nagyon megviselt. Budapesti napsütés és egy ragyogó nap a tavasz közepén, de én mégsem láttam a kék eget. Számomra minden szürke volt. Alig tudtam reggelente feléleszteni magam, hogy kikeljek az ágyból nem beszélve arról, hogy nem gondoltam volna, hogy bármikor jobb lesz. Ha mindez nem lenne elég, pont ilyentájt veszítettem el a munkámat is, úgy éreztem hogy hasztalan az életem, fáradt vagyok és nem akarok tovább küzdeni semmiért és senkiért. A barátaim természetesen próbáltak támogatni és hívtak buliba, hátha megismerek egy remek lányt, de őszintén szólva ez volt az utolsó dolog, amihez kedvem lett volna.

Aztán nem sokkal később egy sokkal jobb helyen találtam magam. Nemcsak magánélet területén, de a karrier tekintetében is. Erősebb és magabiztosabb voltam, mint azelőtt bármikor. Ugyan némi erőfeszítésembe került, de lépésről lépésre haladtam előre.

Ahhoz, hogy megismerjük, hogyan érdemes vagy fogalmazhatunk úgy, hogyan kell túljutni egy szakításon, ismernünk kell a szakítás szakaszait:

  1. Gyász és fájdalom feldolgozás
    Valószínűleg úgy érzed, hogy az életed értelmét vesztette. Talán teljesen elvakít a fájdalom és az a mennyiségű negatív élmény, ami most átjárja az életed. Rendben van, hogy gyászolod a kapcsolatot és ezt ne is hagyd ki. Nyugodtan telesírhatod a százas zsepit. Ne kerülj bele azzal a fájdalomba, hogy megpróbálod elkerülni. A fájdalommal igenis szembe kell nézned és elfogadnod. Ez az egyetlen módja, ha tovább akarsz lépni.

  2. Rácsodálkozás, hogy vajon mit csináltál rosszul
    Nem meglepő, hogy a szakítás utáni első szakaszokban olyan gondolatok járnak a fejünkben, hogy vajon mit csináltunk rosszul, ami miatt ide jutott a kapcsolatunk. Nem voltunk elég csinosak, okosak, sikeresek, tehetségesek? Itt az ideje, hogy megállítsd azt a fajta gondolkodásmódot, amivel önmagadat hibáztatod. Hagyd abba a negatív önértékeléseket. Emlékezz magadra és azokra a pozitív tulajdonságokra, amelyek eddig segítettek neked és amelyekre büszke vagy. Ha szükséges nyugodtan kérj segítséget a barátaidtól, hidd el, ők is zúdítanak rád olyan dolgokat, ami miatt büszke lehetsz magadra és eltöltenek elégedettséggel és szeretettel.

  3. Vissza akarjuk kapni a régit
    Ez együtt jár önmagunk hibáztatásával. Azt gondolván, hogy ha újra együtt leszünk minden jobb lesz, irreális elvárásokat támasztunk saját magunknak. A kapcsolatokban vannak csodás pillanatok, de rendelkeznek kihívásokkal is. Nem érdemes rekonstruálni a történelmet. Ahelyett, hogy megpróbálnád visszanyerni a társad valami elképesztő taktikával azt gondolván, hogy a dolgok ezúttal tökéletesek lesznek, ideje, hogy megkérdezd magadtól, hogy mit is akarsz igazán? Mi az, amit nem kaptam meg ettől a kapcsolattól? Valószínűleg oka van, hogy szakítottatok.

  4. Düh és hülyeség
    Nem sokkal azután, hogy kiengedted az utolsó könnyet, elkezdesz düht érezni és haragot a másik iránt, amely olyan játékokba és hülyeségekbe kerget bele, aminek semmi értelme. Hidd el attól, hogy kiírod Facebookra, hogy az exed mekkora tapló, vagy szétbarmolod a kocsiját stb. nem lesz jobb senkinek. Ahelyett, hogy a dühvel és ilyen hülyeségekkel foglalkoznál, gondolkozz azon, hogy a következő kapcsolatodban mit kell másképp csinálnod.

  5. Elengedés
    Amikor egy kapcsolat véget ér, hajlamosak vagyunk egy-két szokást megtartani. Lemegyünk ugyanabba a parkba, ahol minden vasárnap együtt voltál a pároddal, abba az étterembe, ahol az első randitok volt stb. Ahelyett, hogy engednél a nosztalgiának, kezdj új dolgokba. Alakíts ki új szokásokat, a saját szokásaidat és engedd el az exed véglegesen. Ne hagyd, hogy emlékeztessen rá bármi is, így neked is könnyebb lesz.

Minden szakítás fájdalmas, de alakít is bennünket. Amikor időt szánunk a fájdalom kezelésére, egyre erősebbé és nyitottabbá vállunk a boldogsággal teli jövő felé. Ha ezt képesek vagyunk megtenni, akkor készen állunk egy új kapcsolatra.

KÖVESS MINKET A FACEBOOKON! 

Motiváció & Inspiráció & Friss posztok egyenesen a hírfolyamodon!

komment
süti beállítások módosítása