Life Advisor

A pozitivitás & motiváció forrása!

5 ok,amiért érdemes szunyókálni!

2018. január 11. 18:23 - Life Advisor

bed-945881_640.jpgRégebben csak olvastam róla, ma már azonban én is elismerem, hogy a napközbeni szunyókálásnak bizony vannak jótékony hatásai. Valójában Winston Churchill, Salvador Dali de még Ronald Reagan is gyakran szoktak rövid szüneteket tartani napközben.

„A titok,hogy produktívvá válj, nem az idődet,hanem az energiáidat kezeli.”

Ahogy tovább kutakodtam a témában egyre több ismert embert találtam, akik szintén alkalmazták ezt a módszert :

  • Napóleon
  • Thomas Edison
  • Elenor Roosevelt
  • John F. Kennedy
  • Leonardo da Vinci
  • Albert Einstein

Nézzük miért is javaslom a szunyókálást? Íme 5 ok,amiért hasznos :

  1. Visszaállítja az éberséget!
    Tudod,hogy az energiaszinted délután elkezd csökkeni. Kezdesz fáradt lenni és elveszíted a fókuszt a munkádban vagy a teendőidben. Egy minimum 20 peres szundikálás képes helyreállítani a nap ritmusát.

  2. Megakadályozza a kiégést!
    A mindennapokban csak megyünk,megyünk,megyünk és megyünk. Nincsenek szünetek,nincs megállás. Ez azonban stresszhez, frusztrációhoz és kiégéshez vezet. A szundikálás ilyen esetben azért hasznos, mert kvázi újraindítja a szervezetünket és enyhíti a stresszt.

  3. Javítja a koncentrációt és az érzékszerveid működését!
    A szundi képes visszaállítani a látást, hallást és az ízérzékelést is. Mivel lenyugtatja az egész szervezetedet képes ellazítani, feltölteni és erőt adni a koncentrációhoz.
  4. Csökkenti a szívinfarktus kockázatát!

A Harvardi Egyetem kimutatta,hogy azoknál az embereknél, akik hetente 3-szor vesznek ki délutáni sziesztát, 64%-al kisebb a szívinfarktus kialakulásának az esélye.

     5.Hatékonyabbá tesz!

Ahogy telik a nap egyre jobban fáradunk és nem jönnek a kreatív ötletek. Nem látjuk a fától az erdőt, inkább arra fókuszálunk,hogy aludhassunk. A szundikálás azonban hatékonyabbá tesz és ezt a környezeted is látni fogja.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!