10 tipp, hogy jobb legyél a karrieredben!

2018. május 17. 07:30 - Life Advisor

staff-2452807_640.jpgSokan úgy gondolunk a munkára, mint arra a dologra, amivel pénzt kereshetünk. Nem igazán fordul meg a fejünkben a munka úgy, mint egy személyes fejlődést elősegítő dolog, pedig minden munka biztosítja erre a lehetőséget. Igen, még a legpocsékabb munka is adhat neked valamit, ami hasznodra válik. Mutatok 10 olyan tippet, amely neked is segíthet abban, hogy szórakozz a munkahelyeden, sikeresebb legyél a munkádban és növelheted az önbizalmad azzal, hogy minden új feladat és kihívás erősebbé tesz.

1. Tervezz előre!

Minden alkalommal mielőtt haza indulnál, vagy éppen otthon ha akad egy-két szabad perced készíts egy listát a holnapi teendőidről.

2. Hozz létre egy fontossági tervet!

Írd fel egy papírra az összes projektedet, feladatod, kezdeményezéseid amelyeket el kell végezned és próbálj meg felállítani egy fontossági sorrendet. Megvizsgálhatod, hogy hol és milyen módon kapcsolódnak egymáshoz a fellistázott feladatok, így a management részével is könnyebben fogsz boldogulni.Tervezd meg, hogyan tudod elosztani az energiáid a nagy prioritású és a kevésbé sürgető dolgok között.

3. Vezess naplót!

Igen, nemcsak a magánéletben, a karriered során is hasznos,ha naplót vezetsz. Ez segíthet a papírra vetett ötleteid kidolgozásában és a folyamatok nyomon követésében.

4. Tanuld meg kimondani : "Bárcsak segíthetnék, de nem!"

Muszáj, hogy megtaláld és felépítsd a határokat a munkahelyeden. Senki nem fogja tisztelni, amíg nem állítod fel a saját határaid. Dühös leszel a főnököddel és a munkatársaiddal szemben, ami miatt temérdek munkát tolnak rád, pedig valójában neked kell tudnod azt mondani, hogy elég.

5.Gondolj a jövőre!

Az egyik leggyakoribb probléma, hogy gyakran annyira az adott probléma megoldására összpontosítunk, hogy nem gondolunk a jövőre. Azt gondoljuk, hogy majd ha eljutunk a hídig akkor átmegyünk rajta. A sikeres emberek azonban előre gondolkodnak fél vagy akár egy évre is.

6. Kérj tanácsot!

Sokaknak nehéz tanácsot kérni a munkatársaktól, pedig hasznos. Merd megkérdezni a munkatársaidtól, hogy ők mit tennének a te helyzetedben. Ezzel akár azt is elérheted, hogy ők is szívesebben fordulnak majd hozzád tanácsért.

7. Tarts be a tennivalóid listáját, de ne csak annak élj!

A körülmények pillanatok alatt megváltoztathatnak mindent és a fontossági sorrendet felboríthatja egy telefonhívás vagy egy e-mail is. A teendők listája egy hasznos eszköz, de nem szabad, hogy ez szabályozza az egész napunkat. Figyelj arra, hogy minden pillanatban a legfontosabb dolgokkal foglalkozz,ha pedig kell szervezkedj.

8. Beszélj a főnököddel!

Sokan azt feltételezzük, hogy a főnökünk minden feladatunkkal és munkafolyamatunkkal tisztában van, de ez nem igaz. Érdemes havonta egy meeting keretében átbeszélni az éppen aktuális feladatokat és projekteket. Oszd meg vele, hogy hol tartasz jelenleg, beszéljétek meg, ha esetleg elakadtál valahol.

9. Tarts szünetet!

A legtöbb ember fejében az a kép él, hogy minél jobban hajtanak annál hatékonyabbak lesznek. Aztán egyszer csak olyannyira túlhajszolják magukat a munkamániában, hogy belebetegszenek a szó szoros értelmében. Legyél képes szüneteket tartani. Például egyszerűen csak csukd be a szemed és hallgass meg egy zenét fejhallgatón keresztül. Ha emiatt bajba kerülsz a munkahelyeden, akkor rossz helyen dolgozol.

10. Ismerd el önmagad!

Ki gondolta volna, hogy ez a munkahelyünkön is fontos? Az éves (féléves) teljesítmény áttekintés és értékelés szintén jó alkalmak erre, de nem kell kizárólag ezekre támaszkodni. Akár minden nap megteheted, hogy elismered önmagad ha például megoldottál egy bonyolult problémát. Légy büszke arra, amit csinálsz és igenis merd vállalni, hogy te voltál, aki megoldotta és megcsinálta.

Mindannyian megkapjuk a lehetőséget, hogy a karrierünk felfelé íveljen. A te időd most jött el! Kezd el még ma!

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

Likeolj minket ide kattintva a www.facebook.com/lifeadvisorhungary oldalon! 

 

komment
süti beállítások módosítása